Egy esetpélda empirikus vizsgálata az élménypedagógiában – Dimenzió kapu gyakorlat

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hódosi Fruzsina
További közreműködők: Hübner Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:csoportdinamika
esettanulmány
élménypedagógia
facilitáció
pedagógia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55770
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom központi témája egy választott élménypedagógiai gyakorlat során felmerülő csoportdinamikai folyamatok feltárása. Kutatásom célja a megfigyelt csoportdinamikai és bizalommal összefüggésbe hozható elemek szakirodalommal való összeegyeztethetőségének körüljárása.Kutatásom célcsoportjának az általános iskolás és fiatal felnőtt korosztály tekinthető. Interjút célcsoportonként három-három fővel készítettem. Esettanulmány, illetve kérdőíves kutatás készült a gyakorlat minden résztvevőjével (összesen 30 fő). Előbbi fókuszában a résztvevők közti bizalmi kapcsolatok alakulása és a csoportdinamikai elemek álltak.A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a tréning során észlelt csoportdinamikai elemek összhangban vannak a szakirodalomból megismert elméletekkel és modellekkel, illetve, hogy a feladat megoldásának pozitív és negatív tapasztalatai építő jelleggel hatottak a csoporttagok közti bizalmi kapcsolatra.