Egy esetpélda empirikus vizsgálata az élménypedagógiában – Dimenzió kapu gyakorlat
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | csoportdinamika esettanulmány élménypedagógia facilitáció pedagógia |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55770 |
Kivonat: | A dolgozatom központi témája egy választott élménypedagógiai gyakorlat során felmerülő csoportdinamikai folyamatok feltárása. Kutatásom célja a megfigyelt csoportdinamikai és bizalommal összefüggésbe hozható elemek szakirodalommal való összeegyeztethetőségének körüljárása.Kutatásom célcsoportjának az általános iskolás és fiatal felnőtt korosztály tekinthető. Interjút célcsoportonként három-három fővel készítettem. Esettanulmány, illetve kérdőíves kutatás készült a gyakorlat minden résztvevőjével (összesen 30 fő). Előbbi fókuszában a résztvevők közti bizalmi kapcsolatok alakulása és a csoportdinamikai elemek álltak.A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a tréning során észlelt csoportdinamikai elemek összhangban vannak a szakirodalomból megismert elméletekkel és modellekkel, illetve, hogy a feladat megoldásának pozitív és negatív tapasztalatai építő jelleggel hatottak a csoporttagok közti bizalmi kapcsolatra. |
---|