Egy esetpélda empirikus vizsgálata az élménypedagógiában – Dimenzió kapu gyakorlat

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hódosi Fruzsina
További közreműködők: Hübner Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:csoportdinamika
esettanulmány
élménypedagógia
facilitáció
pedagógia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55770

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg55770
005 20240715101734.0
008 240715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hódosi Fruzsina 
245 1 0 |a Egy esetpélda empirikus vizsgálata az élménypedagógiában – Dimenzió kapu gyakorlat  |c Hódosi Fruzsina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom központi témája egy választott élménypedagógiai gyakorlat során felmerülő csoportdinamikai folyamatok feltárása. Kutatásom célja a megfigyelt csoportdinamikai és bizalommal összefüggésbe hozható elemek szakirodalommal való összeegyeztethetőségének körüljárása.Kutatásom célcsoportjának az általános iskolás és fiatal felnőtt korosztály tekinthető. Interjút célcsoportonként három-három fővel készítettem. Esettanulmány, illetve kérdőíves kutatás készült a gyakorlat minden résztvevőjével (összesen 30 fő). Előbbi fókuszában a résztvevők közti bizalmi kapcsolatok alakulása és a csoportdinamikai elemek álltak.A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a tréning során észlelt csoportdinamikai elemek összhangban vannak a szakirodalomból megismert elméletekkel és modellekkel, illetve, hogy a feladat megoldásának pozitív és negatív tapasztalatai építő jelleggel hatottak a csoporttagok közti bizalmi kapcsolatra. 
695 |a csoportdinamika 
695 |a esettanulmány 
695 |a élménypedagógia 
695 |a facilitáció 
695 |a pedagógia 
700 1 |a Hübner Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55770/1/szakdolgozat_vegleges_FL0BYC_H%C3%B3dosi_Fruzsina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55770/2/H%C3%B3dosi%20Fruzsina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55770/3/BSc%28BA%29%20e%CC%81s%20MSc%20bi%CC%81ra%CC%81lati%20lap%202024_Ho%CC%81dosiF.pdf  |z Dokumentum-elérés