Jóllét az iskolában, Pozitív pszichológia

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vaszkó Éva Ágnes
További közreműködők: Thuma Dr. Orsolya
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:boldogság
iskola
jóllét
pozitív pszichológia
tanár
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55845
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom célja az iskolai jóllét és boldogság témakörének áttekintése és megértése generációs különbségek szempontjából. Az irányvonalat a pozitív pszichológia és a pozitív pedagógia elméletei határozzák meg, melyeknek középpontjában a tanár-diák kapcsolat és az érzelmi intelligencia fejlesztése áll.Dolgozatomban bemutatásra kerülnek a tanulmány struktúrájának főbb elemei, mint például a bevezetés, ahol a kutatás célja, témája és módszertana kerül ismertetésre. Az absztrakt tartalmazza továbbá a szakirodalmi áttekintést, melyben a jó tanár-diák kapcsolat és a pozitív pszichológia szerepe az iskolai jóllét és teljesítmény növelésében kerül feldolgozásra. Ezt követően bemutatásra kerülnek az iskolai jóllét különböző aspektusai, mint például az iskolai jóllét mérési módszerei és az iskolai környezet fontossága ezen tényezők szempontjából.A kutatás a pozitív pedagógiai megközelítések elemzésével zárul, melyekben a tanár szerepe és felelőssége kerül kifejtésre az iskolai jóllét és boldogság növelése érdekében. A szociális és érzelmi jóllét biztosításának módszerei, valamint a hazai kutatások és programok ismertetése Magyarországon zárja a tanulmányt. A kutatás eredményeképpen lehetőség nyílik a generációs különbségek mélyebb megértésére az iskolai jóllét és boldogság terén, továbbá konkrét fejlesztési javaslatok megfogalmazására az iskolai környezet javítása érdekében.