Közösségszervezés a közoktatásban Magyarországon - Egy Közösségszervező lehetőségei az intézményes nevelés-oktatás jobbá tétele érdekében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | köznevelés közoktatás közösségszervezés közösségszervező pedagógia |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55858 |
Kivonat: | Napjainkban egyre nagyobb figyelmet igényelnek olyan oktatáspolitikai kérdések, mint az iskolák közötti különbségek és a magyar oktatásügy helyzete; az esélyegyenlőtlenségek megléte, mint a hátrányos helyzetű térségek és a szegregáció; valamint a pedagógusok bérezésének megfelelő kialakítása, megbecsültség és motiváció szempontjából is. A közösségszervező, mint iskolában dolgozó közművelődési és ifjúságsegítő szakember is foglalkozik a köznevelés feladataival úgy, mint a Közösségi művelődés tanára vagy a Játékpedagógia és Szabadidő-szervező – habár erre vonatkozóan egyre kevesebb példával találkozni manapság az iskola keretein belül. Szakdolgozatom betekintést nyújt abba, hogy az imént említett oktatáspolitikai területek és a különböző profilú iskolák tekintetében milyen minőségű az oktatási és nevelési feladatok ellátása hazánkban, és hogy egy Közösségszervező milyen formában tud segítséget nyújtani szakértelméből kifolyólag ezeket a kérdéseket illetően. |
---|