Innovatív gazdasági oktatás - Tréning és coaching módszerek szerepe és hatása a középiskolában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Melinda
További közreműködők: Szilágyi Dr. Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:coaching
didaktika
humán tőke
társadalmi tőke
tréning
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55868
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat középpontjában a gazdasági tantárgyak innovatív oktatási módszerei állnak, melyeket a hagyományos didaktikai módszerek mellett az innovatív tréning gyakorlatok és coaching irányzatok tesznek még hatékonyabbá. A kutatás célja az újszerű oktatási módszerek fontosságának feltárása a mai gyorsan változó világban, és azok hatásának vizsgálata a tanulók felkészültségére. A Szakképzési törvény gazdaságpolitikai célkitűzései közé tartozik a szakmai kompetenciák és a tanulók élethosszig tartó tanulásra való ösztönzése, melyeknek megfelelően az oktatásnak is alkalmazkodnia kell. A kutatás során bemutatásra kerül, hogyan járulnak hozzá az innovatív oktatási módszerek és a coaching/tréning gyakorlatok a humán- és társadalmi tőkén keresztül a gazdasági növekedés ösztönzéséhez a jól képzett munkaerő által. A kérdőíves kutatás célja, hogy felmérje a tanulók véleményét és tapasztalatait ezekkel az újításokkal kapcsolatban, lehetővé téve a módszerek hatékonyságának és alkalmazhatóságának értékelését a szakképzésben. A kutatás eredményei hozzájárulnak a diákok fejlesztéséhez és az oktatási gyakorlatok finomításához a jövőben.