A fogyasztói magatartás a sütőipari termékek esetében és a Z generáció elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dankó Boglárka
További közreműködők: Oravecz Titanilla Éva
Kulcsszavak:élelmiszer
fogyasztói magatartás
infláció
marketing
sajátmárkás termékek
vásárlói szokások
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56029

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg56029
005 20240920083437.0
008 240920suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dankó Boglárka 
245 1 2 |a A fogyasztói magatartás a sütőipari termékek esetében és a Z generáció elemzése  |c Dankó Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az elmúlt években történt gazdasági változások, mint a 2019-ben elkezdődött pandémia, vagy a gazdasági válság, nagy hatással voltak a vállalkozások és az egyének életére is egyaránt. Átalakultak a vásárlási szokások, a fogyasztás bizonyos termékek esetében és a fogyasztói magatartás is. A legtöbb magánember életére kihatással voltak ezek a gazdasági események, ennek következtében a fiatalok, mint a Z generáció tagjai is érzik a változást vásárlásuk alatt. A kereskedelmi, vagyis a saját márkás termékek térhódítása ennek hatásaként alakult ki. Szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam a fogyasztói magatartást sütőipari termékek esetében és a Z generációt. Azért választottam ezt a témát, mert a hely ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem nagy szerepet játszik a sütőipar életében és egy fontos feladatom volt, hogy közelebbről megismerjem a Z generációt. Továbbá a téma aktualitása is nagyon fontos szempont, hiszen az infláció és a hatása miatt bekövetkezett változások mind-mind befolyásolják a fogyasztók magatartását. Kutatási kérdéseim arra vonatkoznak, hogy milyen típusú sütőipari termékeket fogyasztanak az egyének és a Z generáció tagjai Magyarországon, milyen gyakran és mi a fogyasztásuk gyakoriságának az oka. További kérdéseim, hogy vajon az egészségesebb alternatívák, mint a teljeskiőrlésű, vagy szénhidrátcsökkentett termékek népszerűek-e napjainkban, illetve, hogy az előre csomagolt, félkész pékáruk kedvelt terméknek számítanak az egyének vásárlása során. Ehhez szekunder kutatást végzek, amiben kitérek ara, hogy mi is az a fogyasztói magatartás, mint kifejezés, milyen tényezők befolyásolhatják ennek változását, milyen marketingszemlélet a legnépszerűbb vállalati szempontból napjainkban. Továbbá, milyen hatással van a Z generáció a marketingre és a vállalatokra, illetve milyen szokásaik vannak élelmiszer vásárlásuk alatt főképp sütőipari termékek esetében. A Z generáción kívül a többi generációt is vizsgálom, hiszen velük együtt kapok egy átfogó képet. Ahhoz, hogy széles körben tudjam elvégezni a kutatásomat, primer kutatást, azon belül kvantitatív módszert választottam, amelyet online kérdőív segítségével végezek el. A kérdőívben a sütőipari termékek fogyasztóit és a szokásaikat kutatom, különböző generációkra bontva. Fontos kiemelni, hogy bár a Z generáció a fő irányvonal szakdolgozatom alatt, a többi generáció tagjai is szerepet kaptak kutatásaimban. Ennek oka az, hogy célom volt minél szélesebb körben, különböző korcsoportokban elvégezni kutatásaimat.Bár már nagyon sok előre csomagolt, félkész pékáru van jelen ezen a piacon, mégis a hagyományos és friss termékek a legkedveltebbek. Ez összeköthető azzal, hogy az egyének szeretnek olyan pékárukat megvásárolni, amelyek minősége magas. Habár az infláció mértéke a pékáruk árán is érződik, a fogyasztók ennek ellenére szívesebben vásárolnak ilyen termékeket pékségben, mint szupermarketekben, ahol alacsonyabb az áruk. A hagyományos és alap termékek, amik már évtizedek óta kaphatók ezen a piacon, mint a zsömle, vagy a kifli sós péktermékek szempontjából a legkedveltebbnek minősülnek. Ennek magyarázata a hagyományokhoz és a jól bevált szokásokhoz való ragaszkodás. Ezek fogyasztása napi szintű, ami bizonyítja, hogy sokan inkább megvásárolják a pékárukat bárhol, minthogy otthon készítsék el őket, ami idővel és energiával jár. A cukrászati termékek meglepően népszerűek annak ellenére is, hogy az áruk elég magas. A különleges étkezések, illetve az ehhez köthető intoleranciák és allergiás betegségek magyarázzák azon termékek közkedveltségét, amelyek kevesebb, vagy egyáltalán nem tartalmaznak lisztet és cukrot. A cukrászdák népszerűsége a hangulatból és abból fakad, hogy az ottani termékek szakemberek által készülnek, így az ízük és a minőségük is eltérő attól, ami otthon, saját kezűleg készül. 
695 |a élelmiszer 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a infláció 
695 |a marketing 
695 |a sajátmárkás termékek 
695 |a vásárlói szokások 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56029/1/A%20fogyaszt%C3%B3i%20magatart%C3%A1s%20a%20s%C3%BCt%C5%91ipari%20term%C3%A9kek%20eset%C3%A9ben%20%C3%A9s%20a%20Z%20gener%C3%A1ci%C3%B3%20elemz%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56029/2/Dank%C3%B3%20Bogl%C3%A1rka_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés