Marketingkommunikáció elemzése a könyvpiacon - Olvasásnépszerűsítő kampányok

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balog Viktória Dóra
További közreműködők: Jávor Zsófia
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
generációk
kampányok
marketingkommunikáció
olvasási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56031

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56031
005 20240920083439.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Balog Viktória Dóra 
245 1 0 |a Marketingkommunikáció elemzése a könyvpiacon - Olvasásnépszerűsítő kampányok  |c Balog Viktória Dóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az elmúlt évtizedekben számos kutatás és tanulmány készült az olvasási szokásokról hazai és nemzetközi szinten, illetve az egyetem falain belül is jó néhány szakdolgozat témáját adták ezen fogyasztói szokások. A gyorsuló világban és az ezzel járó számos új kihívással az olvasási szokások is megváltoztak. Ahogyan az olvasást és könyvvásárlási preferenciákat, úgy az irodalmi kultúrát és az olvasásnépszerűsítő kampányokat is befolyásolta a digitalizáció gyors ütemű fejlődése. Napjainkban többekben is felmerülhet a kérdés, hogy vajon milyen szerepet tölt be jelenleg és majd a jövőben az olvasás a generációk mindennapos életében. Azon túl, hogy az olvasás tudásunkat és műveltségünket gyarapítja, javítja a memóriát, tágíthatja látókörünket, segíthet az önfejlesztésben és a kreativitásunk fejlesztésében. Véleményem szerint minden mese, történet és regény kiegészíti életünket, így szerfelett fontos, hogy mindennapjainkat megtöltsük olvasással. Kíváncsi voltam, hogy hazai viszonylatban az egyes generációknak milyen olvasási és könyvvásárlási szokásaik vannak, így szakdolgozatom középpontjába ennek feltárását állítottam. Napjainkra megváltoztak a könyvkiadók, könyvesboltok kampányai, hiszen kimagasló szerepet kapott a kor problémáinak megoldására való törekvés hangsúlyozása. Olyan három olvasásnépszerűsítő kampányt, kezdeményezést szeretnék bemutatni, amelyek különböző generációkat szólítanak meg és mindegyik alapja valójában a vásárlásösztönzés, de egy új, nem megszokott módon, hiszen az olvasás fontosságára helyezik a hangsúlyt. A könyvpiac sajátos marketingkommunikációját és kampányait vizsgálva fogom bemutatni és elemezni az egyes generációk mintáit és szokásait, illetve azt is, hogy ezek hogyan és milyen módon befolyásolják az embereket az olvasásra és a könyvvásárlásra. Primer kvantitatív kutatásomban egyrészt az előbb említetteket elemzem, másrészt adataimat összehasonlítom a Társadalomkutatási Intézet 2020-ban készült olvasási szokásokat feltérképező kutatásával, hogy egy átfogó képet kaphassak a napjainkra jellemző generációs szokásokról. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a generációk 
695 |a kampányok 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a olvasási szokások 
700 1 |a Jávor Zsófia  |e ths 
700 1 |a Miskolczi Tibor András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56031/1/SZAKDOLGOZAT_MARKETINGKOMMUNIK%C3%81CI%C3%93%20ELEMZ%C3%89SE%20A%20K%C3%96NYVPIACON_Balog%20Vikt%C3%B3ria%20D%C3%B3ra_2024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56031/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9se_jzs.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56031/3/B%C3%ADr%C3%A1lat_bels%C5%91_Balog%20Vikt%C3%B3ria%20D%C3%B3ra.pdf  |z Dokumentum-elérés