A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti rentabilitás és szolgáltatási színvonal különbség az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | konszolidáció légiközlekedés nyereség rentabilitás vállalati modellek |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/56104 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg56104 | ||
| 005 | 20240920083628.0 | ||
| 008 | 240920suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Virágh Bence | |
| 245 | 1 | 2 | |a A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti rentabilitás és szolgáltatási színvonal különbség az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében |c Virágh Bence |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Az utóbbi években kiemelten sújtotta a légiközlekedési iparágat először a COVID-19 és annak hatásai, majd ezt követően az Orosz-Ukrán háború. A normál békeidőben is alacsony profit szinttel rendelkezőlégitársaságok közül vajon ki élheti ezt túl és ha túlélik, akkor miért? Valószínűbb-e, hogy az egyik működési modellben tevékenykedőcég rezisztensebb a környezeti hatásokra a másiknál?A diplomadolgozatom témája és célja:Kutatásomban a légitársaságok közötti szerkezetbeli különbségeket kívántam alapvetően kidolgozni. Arra kerestem a választ, hogy melyik működési modellben tevékenykedőlégitársaságok a legrentábilisabbak, illetve van-e összefüggés a nyereségtermelési képesség és a működési modell között. Ehhez nagyon fontos volt áttekinteni az egyes modellek sajátosságait, valamint megismerkedni az Európai Unióban zajló iparági folyamatokkal egészen 2010-ig visszanyúlva. A modellek sajátosságának tanulmányozása közben ki szerettem volna tekinteni az egyes modellek közötti szolgáltatási színvonal különbségekre, melyeket akár Mi utasként is megtapasztalhatunk. Milyen összefüggés van a szolgáltatás minősége és a rentabilitás között?A kutatási módszereim:Kutatásomhoz induktív módszertant kívántam alkalmazni. Kutatásom feltáró kutatás is egyben, mert hazánkban nagyon kevés publikáció található e specifikus témában, így sok külföldi neves forrást kívántam felhasználni (szekunder forrás), azonban ezek száma is limitált. Primer kutatásként széleskörűkvantitatív megkérdezést hajtottam végre a közösségi oldalakon, specifikusan az utazók körében. Ebben: az utazók által tapasztalt szolgáltatás színvonalbeli különbségeket helyeztem előtérbe az egyes működési modellek között. 161 fő vett részt a kutatásban kitöltőként. | |
| 695 | |a konszolidáció | ||
| 695 | |a légiközlekedés | ||
| 695 | |a nyereség | ||
| 695 | |a rentabilitás | ||
| 695 | |a vállalati modellek | ||
| 700 | 1 | |a Antalóczy Dr. Katalin Júlia |e ths | |
| 700 | 1 | |a Bán Antal Norbert |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56104/1/Vira%CC%81gh%20Bence_RJXFY1%20szakdolgozat_ve%CC%81gleges_MSC.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56104/2/Vir%C3%A1gh%20Bence_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56104/3/Vir%C3%A1gh%20Bence%20diplomadolgozat%C3%A1nak%20k%C3%BCls%C5%91%20konzulensi%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9se.pdf |z Dokumentum-elérés |