Vizualizáció és reklám kapcsolatának vizsgálata Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kriger Martin Bence
További közreműködők: Máté Dr. Zoltán
Tutrai Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:etikus reklám
marketing
reklám pszichológia
Vizualizáció
vizuális reklámok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56126

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56126
005 20240920083707.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kriger Martin Bence 
245 1 0 |a Vizualizáció és reklám kapcsolatának vizsgálata Magyarországon  |c Kriger Martin Bence  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Ez a szakdolgozat alaposan áttekinti a vizualizáció és a marketing kapcsolatát. Az elsődleges célom az volt, hogy feltárjam a vizuális tartalmak hatását a fogyasztói viselkedésre és elkötelezettségre, valamint megértsük, hogyan lehet ezeket a technikákat hatékonyan alkalmazni a vásárlás ösztönzésére. A vizuális tartalmak, különösen a fényképek és videók, fontos eszközök a közönség bevonásában és az érzelmek kiváltásában. A szakdolgozat történeti áttekintést nyújt a fotográfia fejlődéséről, kezdve a camera obscura korai megjelenésétől egészen a digitális fotózásig. Az elmúlt évszázadok során a fotográfia és a reklámfotózás egyaránt jelentős fejlődésen ment keresztül, és szoros kapcsolatban állt a technológiai előrelépésekkel és a média fejlődésével. A reklám történeti áttekintése azt mutatja, hogy az emberiség már régóta használja a reklámokat az áruk és szolgáltatások népszerűsítésére. Az egyiptomi papirusztekercsektől kezdve a modern digitális korszakig a reklámok számos formában és platformon jelennek meg, beleértve az újságokat, a televíziót, az internetet és a közterületi hirdetéseket stb. A színek pszichológiai hatásainak elemzése kiemeli a színek fontosságát a reklámokban és a vizuális kommunikációban. A különböző színek különböző érzelmeket és asszociációkat váltanak ki a nézőkből, és hatékonyan használhatók a márkák megkülönböztetésére és a termékek pozitív érzetének kialakítására. A vizuális tartalmak hatékonyságát befolyásoló tényezők között kiemelendő a design és az esztétika szerepe. Az egyszerű, letisztult és vonzó design segíthet kiemelni egy terméket vagy szolgáltatást a versenytársak közül, és vonzóbbá teheti a fogyasztók számára. Emellett fontos figyelembe venni azokat az esztétikai preferenciákat és trendeket is, amelyek változhatnak az idő múlásával és a különböző demográfiai csoportok között. A videómarketing egyre növekvő jelentősége is hangsúlyozandó. A videók dinamikusak és interaktívak lehetnek, és lehetőséget kínálnak a márkák számára arra, hogy közelebb kerüljenek a célközönségükhöz. A vlogok, az élő közvetítések és az animációs videók népszerűsége egyaránt nő, és ezek a formátumok hatékonyan kihasználhatók a fogyasztói elkötelezettség növelésére. Az influencer marketing szintén fontos szerepet játszik a vizuális tartalmak és a marketing összefüggésében. Az influenszerek nagy követőtáboruk révén képesek hiteles és személyes kapcsolatot kialakítani a közönségükkel, és hatékonyan közvetíteni a márkák üzenetét. Az influencer marketing egyre népszerűbbé válik, és sok vállalat felismeri annak lehetőségeit a fogyasztói elkötelezettség és a bevételnövelés terén. A mérések és az analitika fontosságát nem szabad alábecsülni a vizuális marketingben. Az online platformok lehetővé teszik a cégek számára, hogy részletes adatokat gyűjtsenek a reklámok teljesítményéről, és az elemzések segítségével finomítsák a stratégiáikat. A folyamatos monitorozás és optimalizálás lehetővé teszi a cégek számára, hogy rugalmasan reagáljanak a változó piaci körülményekre és a fogyasztói igényekre. Az internetes hirdetési formák, mint például a keresőmotor-marketing és a közösségi média marketing, egyre fontosabb szerepet töltenek be a reklámiparban. Az online tér gyors fejlődése lehetővé teszi a cégek számára, hogy célzottabb és interaktívabb reklámkampányokat hozzanak létre, amelyek hatékonyan elérhetik a potenciális vásárlókat. Végül, a szakdolgozat kitér arra a fontos kérdésre is, hogy hol húzódik a határ a meggyőzés és a manipuláció között a reklámokban. Bár a reklámok célja általában az, hogy befolyásolják a fogyasztókat és ösztönözzék őket a vásárlásra, fontos, hogy az üzenetek őszinték és tisztességesek legyenek, és ne manipulálják a célcsoportot. Végső soron a vizuális tartalmak és a marketing közötti kapcsolat számos lehetőséget és kihívást rejteget a vállalatok számára. A fentiekben vázolt tényezők és stratégiák segíthetnek a vállalatoknak abban, hogy hatékonyan kihasználják a vizuális tartalmak erejét a fogyasztók meggyőzésére és elkötelezettségére. Az átfogó megközelítés és a folyamatos innováció kulcsfontosságú a sikeres vizuális marketingstratégiák kialakításában és végrehajtásában. A szakdolgozatból levonható következtetés, hogy a vizuális kommunikáció és a marketing egyre inkább összefonódik és együtt fejlődik, és hogy a sikeres marketingkampányokhoz elengedhetetlen a vizuális elemek hatékony felhasználása és a fogyasztók preferenciáinak megfelelő alkalmazása. 
695 |a etikus reklám 
695 |a marketing 
695 |a reklám pszichológia 
695 |a Vizualizáció 
695 |a vizuális reklámok 
700 1 |a Máté Dr. Zoltán  |e ths 
700 1 |a Tutrai Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56126/1/SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56126/2/Kriger%20Martin%20Bence.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56126/3/TutraiCsilla%C3%89rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés