Vásárlási döntést befolyásoló tényezők (alkohol-és szeszesitalok)

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mátrai Martina
Other Authors: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Kulcsszavak:alkohol-és szeszesital fogyasztás
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
vásárlás
vásárlási döntés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56130
Description
Abstract:A szakdolgozatom témája az alkohol- és szeszesitalok vásárlását befolyásoló tényezők feltárása, kiemelve a belső és külső faktorok szerepét. Az emberi döntéshozatal pszichológiai aspektusainak vizsgálata mellett a kulturális és társadalmi tényezők, egyéni jellemzők, valamint a marketingstratégiák hatása is elemzésre kerül. Az alkoholfogyasztás kettős természete - egészségügyi előnyök és kockázatok - szintén figyelembe van véve, továbbá az alkohol-és szeszesitalok fogyasztása Magyarországon, illetve ezeknek a vásárlását befolyásoló tényezők. Ezeknek a mélyebb megértéséhez nagyban hozzájárult a kutatásom során végzett primer kutatás, mely egy kérdőív segítségével zajlott, számos új megfigyelést és összefüggést hozott felszínre, ezáltal hozzájárulva a téma mélyebb megértéséhez. A dolgozat célja a fogyasztói magatartás mélyebb megértése és a vállalati gyakorlatok javítása a fogyasztói elégedettség és bizalom növelése érdekében. A dolgozat folyamán megfogalmazott hipotézisek mind eredményre leltek, és alátámasztották a kutatás során szerzett megfigyeléseket.