Star Wars filmek, mint kommunikációs eszközök

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hegedüs Dominika
További közreműködők: Geda Zsófia
Szakmáry András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:film(ek)
filmipar
kommunikáció
marketing
Star Wars
vizuális kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56137
Leíró adatok
Kivonat:A Star Wars trilógiákban a kommunikációs eszközök olyan mértékben változtak az évtizedek alatt, hogy a politikai befolyásolás került előtérbe a szórakoztatás helyett a történetek központjában. A marketing a termékeladások miatt, mint funkció konstans fontos maradt, és a filmnézés hasonlóképpen egy népszerű hobbi az emberek körében, ezért ugyanúgy beszélni kell róla. A filmek esetén ma is hatalmas hangsúly van a technológián és a látványon, ez különbözteti meg főként a filmeket a könyvektől, és az oka annak, hogy széles körben is befogadható. Az első trilógia új volt, a folytatások pedig nagyrészt támaszkodtak a nosztalgiára, mind az előzmény trilógia, mind a Disney által elkészített folytatás. Hála a filmek által létrehozott meséknek, számtalan fiatal gyerekkora telt örömtelein, és számukra megfelelő példaképpel és útmutatásokkal az élethez. Az érzések kifejezése emberként, űrlényként és robotként is fontos volt a történetben, támogatták a sokszínűséget, és egymás elfogadását. A filmek rajongóinak lehetősségük van kifejezni nemtetszésüket, ezáltal bizonyos mértékig beleszólhatnak a történet alakulásába, ahogy Jar Jar-t is háttérbe szorították. Összességében a Star Wars a kezdetektől fogva népszerű volt és nem úgy néz ki, és ez ma sincs másképp, ami nagyban köszönhető a Disney különböző platformokon átívelő történetmesélésének.