Reklámzenék hatásának vizsgálata, különös tekintettel a generációs különbségekre

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Töreki Tilda
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Rappay Bence Zsolt
Format: Thesis
Kulcsszavak:audiovizuális médiumok
generációk
marketingkommunikáció
reklám
reklámzene
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56145
Description
Abstract:A zene már régóta része életünknek, de kevésbé vesszük észre, hogy más, mint pusztán szórakoztatás. A zene hat ránk, motivál, emlékezetes pillanatokat idéz fel, és kifejezi az érzéseinket.De mi a helyzet, amikor a zene reklámkampányok része lesz? Hogyan befolyásolja ez a döntéseinket? Mennyire fontos a szöveg vagy maga a zene a reklám hatékonysága szempontjából? Az auditív vagy a vizuális elemek hatnak-e erősebben? És vajon különféleképpen hatnak más és más generációkra?Az elméleti megközelítések mellett saját kutatásom során fókuszcsoportokat alkalmaztam, hogy különböző generációk reakcióit elemezzem a témával kapcsolatban. Ezek alapján a Baby Boomer, X és Y generáció egészen hasonlóan vélekedik a reklámok és reklámfilmek szerepéről, mint a Z generáció, mindazonáltal egy átfogóbbb stratégia megalkotásához mélyrehatóbb elemzésekre van szükség.