A rendszerváltás előtti magyar film és politika kommunikációja
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | 20. század film(ek) filmipar filmkritika forradalom Kádár-korszak kommunikáció Magyarország rendszerváltás szabadművészet |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/56147 |
Abstract: | A szakdolgozatom arendszerváltás előtti magyar filmek és politika kommunikációjátvizsgálja, különös tekintettel az 1970-es és 1980-as évek jelentős időszakára. Ebben a tanulmányban a magyar filmek világát és a mozgóképek politikai kommunikációját elemzem, valamint ezek társadalmi és kulturális hatásait tárgyalom. A kutatás során feltárom, hogy a politikai hatalom miként befolyásolta a filmművészetet, és hogyan tükröződött ez a filmek tartalmában, formájában és stílusában.A dolgozat azt a hipotézist vizsgálja, hogy a politikai erők meghatározó befolyást gyakoroltak a magyar filmek tartalmára és kifejezési módjaira, gyakran államilag szűrt és torzított képet közvetítve. A filmalkotók kreatív szabadságának korlátozása mellett a kutatás arra is kitér, hogy a filmkészítők milyen módszerekkel és eszközökkel próbálták megőrizni kreatív függetlenségüket és átadni mondanivalójukat a politikai korlátok között.A szakdolgozat három kiemelkedő magyar film elemzésére összpontosít: Gothár PéterMegáll az idő, Szabó IstvánMephistoés Makk KárolyEgymásra nézve. Ezek a kiemelkedőek, azért is, mert a korabeli magyar társadalom és politika tükröződik bennük. A kutatás célja a politika és a film összefonódásának mélyebb megértése, és az azonosított összefüggések és tendenciák alapján való átfogó következtetések levonása az adott időszak filmgyártásának és politikai kommunikációjának összefüggéseiről és hatásairól. |
---|