A nem klasszikus (BTL) marketingkommunikációs megoldások hatása a célközönség magatartására

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jenei Panna
Kulcsszavak:BTL
fogyasztói magatartás
marketing
marketingkommunikáció
pszichológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56160
Description
Abstract:Szakdolgozatom fő célja volt megismerni azt, hogy hogyan hatnak a nem klasszikus (BTL) marketingkommunikációs eszközök a célközönségre napjainkban. Arra voltam kíváncsi, hogy a mai felgyorsult, technológia hatalmában lévő világban mennyire tudnak érvényesülni ezek az eszközök. A dolgozatom első felében részletesen bemutattam a különböző BTL eszközöket, majd a marketing pszichológiájába tekintettem be. A dolgozatom második felében az általam végzett kvantitatív, kérdőíves kutatást elemeztem. Kérdőívem a dolgozatom témájának mélyebb megértésére szolgált. Annak érdekében készítettem, hogy számszerű adatokkal alá tudjam támasztani hipotéziseimet. A kérdőívemben szakaszonként kérdeztem rá a különböző BTL marketingkommunikációs eszközökre, hogy ne csak átfogólag, hanem pontosan kapjak adatokat róluk. A dolgozat végére bebizonyosodott az, hogy a BTL marketingkommunikációs eszközök előnyt élveznek az ATL-el szemben, és alkalmazása hatékony, oly annyira, hogy a fogyasztók nem minden esetben vannak tudatában annak, hogy valamilyen befolyás alatt vannak. Alkalmazása egyértelműen szükséges a mai felgyorsult világban is, csupán a különböző módszerek hatékonysága már generációk között megoszlik. Természetesen jönnek új módszerek, technikák, amiknek fontos szerepük lesz, viszont ezek is elengedhetetlenek maradnak. Úgy gondolom, hogy nem érdemes csak az újításokban gondolkodni, hanem foglalkoznunk kell az alapokkal is, mivel az új és régi módszerek együttes alkalmazása lehet a legsikeresebb stratégia.