A telefonkészülék vásárlást befolyásoló tényezők vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kelemen Norbert
További közreműködők: Miskolczi Tibor András
Kulcsszavak:marketing-mix
marketingkommunikáció
szolgáltatásmenedzsment
telefonkészülék
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56174
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom témájául a Telefonkészülékeket vásárló fogyasztók vásárlási szokásait vizsgáltam, a hazai telekommunikációs szektorban és azon kívül. Szakmai gyakorlatom és a munkám révén rálátásom nyílt Magyarország egyik vezető mobilszolgáltatójának ügyfélkörére és azok vásárlási szokásaira ezzel szeretném alátámasztani a telekommunikációs szektoron belül történő vásárlási trendeket és szokásokat. Napjainkban a mobiltelefon készülékek már az életünk nélkülözhetetlen részei, befolyásolják, tevékenységeinket, szokásainkat, eme elektronikai eszközökkel kordináljuk a napjaink minden percét. Nem meglepő, hogy az én életvitelemben is tapasztalom, hogy a mobiltelefon készülék milyen fontos szerepet tölt be az életritmusomban, és a munkám során a hétköznapjaimat már el sem tudnám képzelni a mobiltelefon nélkül. Ráadásul a folyamatosan fejlődő technológiák még tovább újítják a már így is rengeteg dolgot tudó telefonkészülékeket. A fogyasztónak több és több információnak kell a birtokában lennie ahhoz, hogy teljes képet kapjon a mobilkészülék piaccal kapcsolatban, és hogy a legjobb döntést hozza meg. A szolgáltatóknak és a mobilkészülékeket gyártó vállalatoknak pedig nem kis erőfeszítésre van szüksége ahhoz, hogy hogyan szólítsa meg a legegyszerűbben és legköltséghatékonyabban a vásárlót, illetve, hogy a mobiltelefon tudása és egyéb technológiai paraméterei kapcsolódjanak a vásárló elvárásaihoz, igényeihez, és ezeket megfizethető áron. Manapság a gyorsan fejlődő telekommunikáció és mobilkommunikáció nem meglepő módon az azt kiszolgáló eszközök új tudományterületét teremti meg. Megjelentek közgazdasági kutatások is a témában, bizonyítva mobiltelefonok sikertörténetét. Számomra a témához való kíváncsiság és a mobilkommunikáció iránti figyelmem miatt esett a választásom a mobilkészülékeket vásárló emberek vásárlási szokásainak vizsgálata. Személy szerint mindig is foglalkoztam valamilyen szinten mobilkommunikációval, mobiltelefonok, eladásával, javításával.