A marketingkommunikációs tervezés folyamatának vizsgálata a projektmenedzsment módszertan tükrében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Németh Ferenc
Other Authors: Fábián András
Miskolczi Tibor András
Format: Thesis
Kulcsszavak:marketingkommunikáció
marketingorientáció
projekt szemlélet
projektmenedzsment
vevőközpontúság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56219
Description
Abstract:Az elmúlt években a vevőközpontú marketingszemlélet vált uralkodóvá a vállalatvezetésben. A marketingstratégiára ezért többletfeladat hárul, a szervezetek és döntéshozók tevékenységének összehangolása mellett a vevőérték meghatározása és az értékteremtés is a stratégia részévé vált. Ezzel egy időben a technológia fejlődésének köszönhetően a vállalatok egyre több platformon keresztül kommunikálhatnak a fogyasztókkal, ami jelentősen megnövelte a marketingkommunikációs kampányok volumenét. Eközben az információhoz való hozzáférhetőségnek köszönhetően a fogyasztók is egyre tudatosabbá váltak, kevésbé hatnak rájuk a hagyományos marketingkampányok. Mindez maga után vonta a marketingkommunikációs kampányok egyedivé válását, projektesedését. A dolgozat célja annak feltárása, hogy miként hatottak ezek a változások a marketingkommunikáció stratégiai tervezésére, és hogy a kampányok projektesedése magával hozta-e a projektszemlélet és a projektmenedzsment technikák beépülését a tervezési folyamatba. Ezen kutatási kérdések megválaszolása a hazai marketingszakemberekkel készített mélyinterjúk alapján történik. Bár a vevőközpontúság már elterjedt, a projektmenedzsment módszertanai még nem integrálódtak teljesen a tervezési folyamatba, hiányzik a dokumentáció, a kockázatok felmérése és az agilis megközelítés rugalmassága. A dolgozat célja egy olyan átfogó, gyakorlatban alkalmazható megközelítés kidolgozása, amely a projektmenedzsment módszertanának alkalmazása révén segítheti a marketingszakembereket a komplex kampányok menedzselésében és a hatékonyabb eredmények elérésében.