A környezeti nevelés mint egy életen át tartó folyamat

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lambert Rebeka
További közreműködők: Kőrösi György
Marosán Bence Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élethosszig tartó tanulás
globális probléma
jövőkép
környezeti hatások
környezeti károk
környezeti nevelés
környezettudatosság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56264
005 20240920084025.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lambert Rebeka 
245 1 2 |a A környezeti nevelés mint egy életen át tartó folyamat  |c Lambert Rebeka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem és a környezettudatosság. Ehhez szorosan hozzákapcsolódik a környezeti nevelés, amely megalapozza az emberek hozzáállását a környezetvédelemez és az ehhez kapcsolódó tudatos életvitelhez. Szakdolgozatomban kitérek röviden a történelmi oldalára is, és arra, hogy mi is az a környezeti nevelés, de legfőképpen igyekszem egy gyakorlatiasabb oldalról megközelíteni ezt a folyamatot. Szakdolgozatom fő célja, hogy bemutassa azokat a színtereket, amelyeken keresztül a környezeti nevelés végig kíséri az egész életünket, kezdve az otthonunktól a munkahelyünkig. Természetesen nem csak intézményesített formában találkozhatunk vele, mint az óvoda és iskola, viszont nagyon fontos, hogy ezeken a helyeken egy nagyon stabil alapot kaphatunk, amelyre a későbbiekben majd építkezni lehet. Mivel a mai világban már nem lehet elhanyagolni az online teret sem, hiszen a mindennapi életünk részét képezi, így annak is fontosnak tartottam megemlíteni az előnyeit és a hátrányait is a környezetünket tekintve.A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a környezettudatosság nagyban összefügg a környezeti neveléssel, és annak intenzivitásával. Abban az esetben, ha valaki csak felnőttként találkozik a fenttarthatósággal és annak fontosságával, sokkal nehezebben fogja venni az akadályokat, de ez nem jelenti azt, hogy nem fog tudni egy fenntartható életet élni. 
695 |a élethosszig tartó tanulás 
695 |a globális probléma 
695 |a jövőkép 
695 |a környezeti hatások 
695 |a környezeti károk 
695 |a környezeti nevelés 
695 |a környezettudatosság 
700 1 |a Kőrösi György  |e ths 
700 1 |a Marosán Bence Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264/1/A%20k%C3%B6rnyezeti%20nevel%C3%A9s%20mint%20egy%20%C3%A9leten%20%C3%A1t%20tart%C3%B3%20folyamat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264/2/Biralat-Lambert%20Rebeka-Korosi-2024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264/3/1.0-B%C3%ADr%C3%A1lat-Lambert%20Rebeka-Maros%C3%A1n-2024.pdf  |z Dokumentum-elérés