A környezeti nevelés mint egy életen át tartó folyamat
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | élethosszig tartó tanulás globális probléma jövőkép környezeti hatások környezeti károk környezeti nevelés környezettudatosság |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg56264 | ||
| 005 | 20240920084025.0 | ||
| 008 | 240920suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Lambert Rebeka | |
| 245 | 1 | 2 | |a A környezeti nevelés mint egy életen át tartó folyamat |c Lambert Rebeka |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem és a környezettudatosság. Ehhez szorosan hozzákapcsolódik a környezeti nevelés, amely megalapozza az emberek hozzáállását a környezetvédelemez és az ehhez kapcsolódó tudatos életvitelhez. Szakdolgozatomban kitérek röviden a történelmi oldalára is, és arra, hogy mi is az a környezeti nevelés, de legfőképpen igyekszem egy gyakorlatiasabb oldalról megközelíteni ezt a folyamatot. Szakdolgozatom fő célja, hogy bemutassa azokat a színtereket, amelyeken keresztül a környezeti nevelés végig kíséri az egész életünket, kezdve az otthonunktól a munkahelyünkig. Természetesen nem csak intézményesített formában találkozhatunk vele, mint az óvoda és iskola, viszont nagyon fontos, hogy ezeken a helyeken egy nagyon stabil alapot kaphatunk, amelyre a későbbiekben majd építkezni lehet. Mivel a mai világban már nem lehet elhanyagolni az online teret sem, hiszen a mindennapi életünk részét képezi, így annak is fontosnak tartottam megemlíteni az előnyeit és a hátrányait is a környezetünket tekintve.A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a környezettudatosság nagyban összefügg a környezeti neveléssel, és annak intenzivitásával. Abban az esetben, ha valaki csak felnőttként találkozik a fenttarthatósággal és annak fontosságával, sokkal nehezebben fogja venni az akadályokat, de ez nem jelenti azt, hogy nem fog tudni egy fenntartható életet élni. | |
| 695 | |a élethosszig tartó tanulás | ||
| 695 | |a globális probléma | ||
| 695 | |a jövőkép | ||
| 695 | |a környezeti hatások | ||
| 695 | |a környezeti károk | ||
| 695 | |a környezeti nevelés | ||
| 695 | |a környezettudatosság | ||
| 700 | 1 | |a Kőrösi György |e ths | |
| 700 | 1 | |a Marosán Bence Péter |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264/1/A%20k%C3%B6rnyezeti%20nevel%C3%A9s%20mint%20egy%20%C3%A9leten%20%C3%A1t%20tart%C3%B3%20folyamat.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264/2/Biralat-Lambert%20Rebeka-Korosi-2024.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56264/3/1.0-B%C3%ADr%C3%A1lat-Lambert%20Rebeka-Maros%C3%A1n-2024.pdf |z Dokumentum-elérés |