Az Amigos a Gyerekekért Alapítvány marketingtevékenységének értelmező elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: S.Tóth Franciska Blanka
Other Authors: Máté Dr. Zoltán
Raposa Renáta
Format: Thesis
Kulcsszavak:adománygyűjtés
marketing
nonprofit szervezet(ek)
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56290
Description
Abstract:A témaválasztás során többféle szempontot mérlegeltem. Legfontosabb volt számomra, hogy olyan területre fókuszáljak, amely közel áll a szívemhez és amelyhez személyes tapasztalataim is kötődnek. Ezért esett választásom az Amigos a Gyerekekért Alapítványra, amelyhez három éve csatlakoztam. A szervezet munkája és társadalmi hatása feltétlenül figyelmet érdemel. A kutatásom célja az, hogy mélyebb betekintést nyújtson az Amigos marketingtevékenységébe, valamint az adományozási szokásokba és motivációkba az X, Y és Z generációk körében. Célom az, hogy a kutatás során olyan eszközöket találjak, amelyek még hatékonyabban terjeszthetik az Amigos misszióját és értékeit, megértetve ezzel az emberekkel a szervezet fontosságát és ösztönözve őket támogatásra. A kutatásom fő kérdése az lesz, hogy milyen hatással van az életkor és a végzettségi szint az emberek adományozási hajlandóságára az Amigos a Gyerekekért Alapítvány esetében. Az eredmények alapján javaslatokat fogalmazok meg az alapítványnak a hatékonyabb marketingstratégiák kidolgozása és az adománygyűjtési folyamat optimalizálása érdekében. A szakdolgozat összefoglalja a non-profit szervezetek jellemzőit és kihívásait, különös figyelmet szentelve az Amigos által képviselt társadalmi szerepnek. Az Amigos a Gyerekekért Alapítvány részletes bemutatása és a kutatási módszertan által mélyebb betekintést nyerünk a célcsoportok adományozási motivációiba és preferenciáiba. A dolgozatban kiemelt figyelmet kapnak a hatékony kommunikációs eszközök és stratégiák, amelyek lehetővé teszik az alapítvány számára, hogy még szélesebb körben érje el és motiválja támogatóit. A szakdolgozat konklúziójában az eredményeket összegzem és javaslatokat teszek a non-profit szervezetek számára fontos fejlesztési irányokra.