A WOM és eWOM hatása a magyarországi áruházláncokra 2020 után

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kelemen Dominik
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Tanai Levente
Format: Thesis
Kulcsszavak:Ajánlás
Arculatváltozás
eWOM
marketing
WOM
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56309
Description
Abstract:A modern technológia rendkívül fontos szerepet játszik a mindennapi életünkben, beleértve az internetet és a közösségi média világát. Ebből kifolyólag senkinek nem meglepő, hogy a ,,szóbeszéd” on-line formában egyre nagyobb teret hódít és hatása óriási befolyást szerez magának. Elengedhetetlen a vizsgálata annak, hogy a fogyasztók hogyan viszonyulnak társaik véleményéhez az online térben, és ez milyen mértékben befolyásolja vásárlási szokásaikat.A szájreklám és az on-line szájreklám hatásairól az elmúlt évek alatt számtalan magyar és idegen nyelven íródott kutatást is olvastam, de egyet sem találtam, ami olyan aspektusból közelítené meg a témát, amilyen módon az én kutatásom teszi.Megítélésem szerint elengedhetetlen lenne számszerűsíteni a fogyasztói preferenciákat, és azonosítani, hogy Magyarországon melyek azok a szupermarketláncok, amelyek pozitívabban, illetve negatívabban viszonyulnak a szájreklám és az on-line szájreklám hatására. Hasznos lenne azt is megvizsgálni, hogy ez milyen mértékben befolyásolja a fogyasztókat, illetve döntési folyamataikat.A korábbi kutatási eredményeimet az adott témában szeretném folytatni, és az általam izgalmasnak talált változásokat megvizsgálni és számszerűen megmérni. Kutatásomban, azt az öt kiskereskedelmi áruházláncot szeretném a fókuszba helyezni, amelyek a legnagyobb forgalmat bonyolították le az elmúlt években.