Kivágás mint médiamanipulációs eszköz

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jancsó Veronika
További közreműködők: Boldog Dr. Dalma
Folmeg Dr. Márta
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:átkeretezés
kommunikáció
média
politika
sajtó
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56324

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56324
005 20240920084145.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jancsó Veronika 
245 1 0 |a Kivágás mint médiamanipulációs eszköz  |c Jancsó Veronika  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A média hosszú idők óta jelen van az emberek mindennapjaiban. Ma már szinte lehetetlen úgy eltölteni egy napot, hogy azt ne egy (vagy több) médium társaságában tegyük. Az is bizonyos, hogy információink többségét manapság valamely médiumból szerezzük. Azonban ezek az ismeretek mindig az adott médium keretezésében jellenek meg, vagyis bizonyos szűrőkön keresztül jutnak el hozzánk. A híreket mindig az újságírók megfogalmazásában, a hírgyártás fázisainak megfelelően előállítva, előre csomagolva kapjuk – ezáltal a tények közlése könnyedén módosulhat.Arra a kérdésre, hogy a médiumok miért tálalják eltérő módon ugyanazt a hírt, válasz lehet az, hogy a XXI. századi közönségnek alacsony az ingerküszöbe és magas a szenzáció iránti igénye. Gyakran csak arra kapjuk fel a fejünket, ha a médiában rendkívüli eseményt, például katasztrófát, balesetet vagy valamilyen szörnyűséget jelentenek be. Éppen ezért érdemes megvizsgálni, hogy napjainkban miből lesz hír, mely esemény rendelkezik hírértékkel, és mi alapján döntenek azújságírók egy-egy hír rangsorolásáról.Nem a szenzációéhség kiszolgálása az egyetlen ok arra, hogy az újságírók a tényeket új köntösbe bújtassák vagy akár elfogultan, egyoldalúan mutassák be azokat. A legtöbb esetben a médiumok politikai elköteleződésétől is függ az, hogy a híreket milyen megvilágításból, milyen lencsén keresztül mutatják be a közönségnek. A 2022-es magyarországi országgyűlési választások esete, és szolgál annak bemutatására, hogy a magyar média hogyan és milyen eszközökkel próbálta meg befolyásolni a közönség politikai nézeteit.Dolgozatomban azt mutatom be, hogy miként próbálták meg a különböző politikai irányultságú hírportálok a szövegkontextusból való kiragadással manipulálni a Márki-Zay-ról alkotott véleményt közvetlenül a választások előtt. Összehasonlító tartalomelemzést alkalmazok: kormányközelinek és kormányellenesnek titulált online hírportálok híreit elemzem, és összevetem ezeket az ellenzéki miniszterelnök-jelölti beszédekről készült eredeti, vágatlan videókkal. Dolgozatomban holisztikusszeméletet alkalmazok, így a kutatás szempontjából olyan releváns témákat is érintek, mint a szakmai etikai kódexek szerepe a hírközlésben, a hírfaktorok és a hírgyártás kapcsolata és az újságírói objektivitás lehetőségei. 
695 |a átkeretezés 
695 |a kommunikáció 
695 |a média 
695 |a politika 
695 |a sajtó 
700 1 |a Boldog Dr. Dalma  |e ths 
700 1 |a Folmeg Dr. Márta  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56324/1/Szakdolgozat_Jancs%C3%B3_Veronika.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56324/2/jancs%C3%B3%20veronika%20-%20tdk%20hat%C3%A1rozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56324/3/Jancs%C3%B3%20Veronika%20szakdolgozat%C3%A1nak%20k%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lata_Folmeg.pdf  |z Dokumentum-elérés