Lean Management és a SPAR üzletláncok

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Halász Enikő
További közreműködők: Renner Péter
Kulcsszavak:kereskedelem
lean alapelvek
lean management
szervezésirányítás
üzletláncok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56332
Leíró adatok
Kivonat:A bevezetésben áttekintem a SPAR csoportot, hangsúlyozva a kínálat sokféleségét, az üzletek méretét és főbb üzleti törekvéseit. A szakirodalmi áttekintésben bemutatom a Lean Management alapelveit, mint az érték, értékáramlás, folyamatok áramlása, folyamatos javítás és munkavállalók részvétele. Részletezem a Lean Management előnyeit és kihívásait, valamint ismertetem a Lean eszközöket és módszereket, kitérve a SPAR áruházakra. Összehasonlítom a Lean Management alkalmazását a gyárak és az üzletláncok között, kiemelve az alkalmazás sajátosságait. Részletezem a Spar Magyarország és a Lean kapcsolatát, bemutatva az üzletláncok áttekintését, célkitűzéseit és a bevezetés módszereit. Ismertetem a Lean Management előnyeit és kihívásait a SPAR üzletláncokban, valamint hangsúlyozom a készletgazdálkodás és rendelési folyamatok optimalizálásának fontosságát. Részletezem a Lean bevezetését a SPAR üzletekben, bemutatva a módszereket és a célkitűzéseket minden lépés esetében. Bemutatom, hogyan zajlott le a 2023-as évben a bevezetés 3 teszt boltban, részletezve ennek megvalósítását. Ismertetem az elért eredményeket, kiemelve a sikeres bevezetési lépéseket és azok hatását. Bemutatom az ügyfélszolgálat és az értékteremtés kapcsolatát a SPAR üzletláncoknál, és javaslatokat teszek a Lean Management továbbfejlesztésére az üzletláncokban.