A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tárnoki Kata Lilla
További közreműködők: Oravecz Titanilla Éva
Kulcsszavak:21. század
fenntarthatóság
kozmetikai cikkek
marketing
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56383
Leíró adatok
Kivonat:Záródolgozatomban a zöld marketing jelentőségét vizsgáltam a fenntarthatósági törekvések szemponjtából, valamint a kozmetikai ipar cikkeinek reklámozásában. Dolgozatomban szerepet kaptak a lehetséges előzmények, korábbi marketing gyakorlatok is, amik napjaink nehéz helyzetéhez vezettek, valamint célom volt megoldásokat is találni a bemutatott problémákra. A gazdasági szabályozások mellett rendívül meghatározó szerepük van a fogyasztóknak ebben a kérdéskörben, hiszen rajtuk áll a vizsgált piac vállalatainak népszerűsége. A fenntarthatóság iránt folyamatosan növekvő társadalmi igények komoly nyomást helyeznek a vállalatokra amennyiben ezt a népszerűséget meg szeretnék tartani, azonban ez számos céget nem a várt irányba indított el: a tényleges változtatás helyett inkább átverik vevőiket, a greenwashing jelenségének használatával. A greenwashing, a fenntarthatóság és a kozmetikumok kapcsolatának vizsgálatához primer kutatást végeztem, ami egy mélyinterjú volt a Neutrogena vállalat marketing menedzserével. A szekunder és primer kutatásom alapján úgy gondolom, hogy a kozmetikai termékeket gyártó és forgalmazó vállalatoknak nagyobb hangsúlyt kéne fektetniük a fenntartható működésre és annak reklámozására, valamint vásárlók megfelelő edukációjára.