Az Európán belüli országok marketingstratégiai összehasonlítása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Birkás Dóra
Other Authors: Lőrincz Andrea
Uhrin Dávid
Format: Thesis
Kulcsszavak:Európa
marketing
marketingstratégiák
márkázás
összehasonlítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56460
Description
Abstract:Az európai piac egyedülálló és sokszínű terület, amely kihívásokkal és lehetőségekkel teli a globális és helyi vállalatok számára egyaránt. A marketingstratégiák európai országok közötti összehasonlítása lehetőséget nyújt arra, hogy megértsük, hogyan alkalmazkodnak a vállalatok a különböző piaci környezetekhez, figyelembe véve a kulturális, jogi és gazdasági tényezőket. A szakdolgozatom elkészítéséhez alapvető fontosságú volt egy megbízható és releváns adatgyűjtési módszer kiválasztása, amely lehetővé teszi az Európán belüli országok marketingstratégiáinak összehasonlítását. Ebből adódóan a kérdőíves megkérdezés módszerét választottam, amely számos előnnyel jár ebben a kontextusban. A módszer alkalmazása lehetővé tette számomra, hogy közvetlenül a célcsoporttól szerezhessek információkat, így pontosan megérthetem a fogyasztói magatartást, preferenciákat, valamint a különböző marketingstratégiák hatását a válaszadókra.Hipotéziseim melyeket előzetesen a vonatkozó szakirodalom és személyes tapasztalat alapján alakítottam ki, a következők:H1: A 18-34 éves korosztály jobban ismeri az Európában működő vállalatok marketingstratégiáit, mint az idősebb (44-55 és 55 feletti) korosztály. Hipotézisemet személyes tapasztalatimra alapozom, ahol a közvetlen közelemben levő és korban hozzám közelebb álló emberek, jobban informálódtak ebben a témában, jobban figyelik a mai trendeket, mint esetleg az idősebb korosztály.H2: Az európai országok közötti kulturális és nyelvi különbség negatív hatással van a reklámokra való reakciókra.A kutatásom adatai megerősítették a H1 hipotézisemet, miszerint a 18-34 éves korosztály jobban ismeri az Európában működő vállalatok marketingstratégiáit. A fiatalabb válaszadók nagyobb arányban számoltak be arról, hogy ismerik a marketingstratégiákat, illetve érdeklődnek ezek iránt. Ez az eredmény összhangban áll azzal a megfigyeléssel, hogy a fiatalabb generációk általában jobban követik a piaci trendeket és naprakészek a marketing világában, különösen az online marketing területén. Ezzel szemben a kutatásom adatai cáfolják a H2 hipotézisemet. A válaszadók többsége úgy gondolja, hogy az európai országok közötti kulturális és nyelvi különbségek nem befolyásolják jelentősen a reklámokra adott reakcióikat. Ez arra utalhat, hogy a nemzetközi marketingstratégiák egyre inkább egységesednek, vagy hogy a fogyasztók ma már sokkal jobban tolerálják a kulturális és nyelvi különbségeket.