A mesterséges intelligencia hatása a vállalatok marketingstratégiájában - a Black Crystal kisvállalkozás marketingstratégiája és az MI szerepe a cég életére

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Novák Petra
Other Authors: Kun-Balog Viktor
Máté Dr. Zoltán
Format: Thesis
Kulcsszavak:cash flow kimutatás
értékesítési csatorna
mesterséges intelligencia
mesterséges intelligencia hatása
SWOT-elemzés
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56487
Description
Abstract:Szakdolgozatom fő témája a családi vállalkozásunk marketing stratégiájának bemutatása, ami már több mint 20 éve részét képezi a mindennapjaimnak. A témám alapját a marketing mesterképzésem első féléves tantárgyának („Marketingtervezés”) év végi beadandójára építettem, amely a Black Crystal marketingstratégiájára épült és ezt dolgoztam ki részletesebben. A másik téma, amit szeretnék összekapcsolni a cégünkkel, az a mesterséges intelligencia szerepe az emberek és a vállalatok életében. Hiszen ez ma az egyik legaktuálisabb „újdonság”, amivel még a legtöbb vállalkozás csak kísérletezik, hogy hogyan is lehetne beépíteni a használatát a mindennapi munkába. Viszont a nagy áttörést 2022. hozta el, amikor év végéhez közeledve mindenki csak a ChatGPT megjelenéséről beszélt, hiszen bemutatták a legújabb mesterséges intelligenciát. Így tehát kutatásaimban arra leszek kíváncsi, hogy 2022. előtt milyen stratégiákat használtak a vállalkozások, illetve hogy az MI új megjelenésével és használatával, milyen előnyökkel, hátrányokkal kell megküzdenie a cégeknek. Tehát összehasonlítva a 2 időszakot, milyen új módszereket vetnek be a cégek, hogy tartsák a lépést a folyamatosan fejlődő új eszközökkel és ez hogyan hat a stratégiájukra. Én arra az eredményre számítok, hogy alapvetően minden vállalat, legyen szó kisebb, vagy nagyobbról használja a rendelkezésre álló új technikákat, és ez pozitív hatással van a cégek életére, hiszen talán ez meg is könnyíti a mindennapi munkájukat.