Közösségi élmény és kommunikáció A Sziget Fesztivál PR tevékenysége

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Viktória Bernadett
További közreműködők: Kalló Melinda Éva
Szondi Dr. György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső PR
demográfia
fesztivál
kommunikáció
közösségi média
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56508
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom célja, hogy megvizsgáljam a Sziget Fesztivál résztvevőinek véleményét, benyomását magáról a fesztiválról, a fesztivál szervezéséről és lebonyolításáról egyaránt. A kutatásom során elemzem a szervezők PRtevékenységének hatását a fesztivál színvonalánakemelésében, a biztonság megteremtésében, és a látogatók számának növekedésében. Akutatásom során megvizsgálom, hogy a fesztivál PR stratégiája milyen szerepet játszik azesemény hosszú távú fenntarthatóságának és sikerének érdekében. Nagyon fontos akülönböző médiafelületek adta lehetőségek kihasználása, beleértve a közösségi médiafelhasználását a PR üzeneteinek terjesztésére. A közösségi média használata lehetőségetteremt a Sziget Fesztivál hírnevének kialakítására és megőrzésére, illetve a közösségi médiafelületein megjelenő bejegyzések is hozzájárulnak a fesztivál népszerűségének fenntartásához.A kutatásban szereplő csoport nagysága 110 fő. Azok közül, akik részt vettek valamilyenkönnyűzenei fesztiválon több volt a nő, mint a férfi. A nők aránya, 53%-ban, a férfiaké 47 %.A fesztiválon résztvevők közül mindenki életében jelentős szerepet játszik a közösségi média.A válaszadók 87 %-a értesül az online közösségi oldalak valamelyikén, míg a Sziget hivatalosweboldalát csak 27 % választotta. Emellett a hagyományos kommunikációs csatornák is jelenvannak még az információszerzés területén. Ilyenek például a plakátok 36 %-ban, a TVreklám 35 %-ban. Elmondható, hogy az online kommunikáció fontos a fesztiválravonatkozóan is, mivel a fiatal generáció az online térben van otthon és kevésbé használja ahagyományos kommunikációs eszközöket. A Sziget szervezői folyamatosan dolgoznak azon,hogy még izgalmasabb legyen a Sziget programja, és ennek érdekében nem csupán aklasszikusnak mondott PR eszközöket használják, hanem egyre inkább áttevődik az online PRfelé a kommunikáció. A fenntarthatóság érdekében összeállított PR stratégia részeként fontosaz üzenetek megosztása különböző médiaplatformokon. Ezeknek a médiafelületeknek nemcsak az üzenetek megosztása a feladata, hanem segíti a váratlan helyzetekre való felkészüléstis. Az influencerek bevonása és a közösségi média hatékony használata segíthet a fesztiválnépszerűségének és láthatóságának növelésében. Ugyanakkor figyelni szükséges a résztvevőkés a közönség visszajelzéseit, és ez alapján formálni a kommunikációs stratégiát és a fesztiválkínálatát, melynek szerepe van a fesztivál jövőjét illetően.