A koronavírus-járvány hatása a médiahasználati szokásokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Orsolya Bianka
További közreműködők: Bajomi-Lázár Prof. Dr. Péter
Kovács Margit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:internet
koronavírus-járvány (COVID-19)
közösségi média
média
televízió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56519
Leíró adatok
Kivonat:A Covid-19 járvány jelentős hatással volt a médiafogyasztási szokásokra. A közösségi média továbbra is elsődleges forrás hírek és információk keresésére, de az online híroldalak népszerűsége is nőtt. A televíziós hírfogyasztás csökkent, sokkal kevesebben töltenek időt tévénézéssel, sőt vannak, akik egyáltalán nem fordítanak rá időt. Rádiót is egyre kevesebben hallgatnak, helyette inkább más médiumokhoz fordulnak, mint például a podcast. Ezt mutatja a podcast hallgatottságának emelkedése, egyre többen találnak az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakat ezen a platformon. A közösségi média felületek közül a Facebook háttérbe szorulása mellett a TikTok jelentős követőtáborra tett szert a járvány hatására. Az emberek hírfogyasztásra szánt idejében nem történt jelentős változás, viszont egyre többen érdeklődnek az egészségügyi témájú hírek iránt. Egyre többen fogyasztanak oktatási tartalmakat az interneten keresztül, melynek oka az lehet, hogy az online oktatás, illetve a home office munkavégzés hatására, sokkal több oktatás témájú tartalom illetve oktató videó elérhető az interneten. A streaming szolgáltatóra való előfizetők száma is növekedést mutat különösen a Disney + esetében, a filmek és sorozatok mellett sokan keresnek más tartalmakat is, mint például dokumentumfilmek vagy animációs filmek.