A kereskedelmi bankok marketingkommunikációja és a Z generáció bankolási szokásai

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szabó Dalma
Other Authors: Galbács Dr. Péter
Molnár Szilvia
Format: Thesis
Kulcsszavak:.NET Framework
21. század
7P modell
bankmarketing
digitalizáció
marketingkommunikáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56537
Description
Abstract:Szakdolgozatom témájának a marketingkommunikációt választottam, ezen belül is a bankmarketing témakörét. Kutatásom célja, hogy a Magyarországon jelen kereskedelmi bankok marketingkommunikációját elemezzem illetve összefüggést keressek a bankszektoron változása és a z generáció bankolási preferenciái között.A bankolás már nagyon régóta jelen van az emberek életében, a piacon nagy a konkurencia a kereskedelmi bankok között, ezért nagy hangsúlyt helyeznek a marketingre. Felettébb érdekelt, hogy ebben a piaci helyzetben, hogyan és milyen érvek alapján választják azt a bankot, akik kezelik a pénzügyeiket.Úgy gondolom, hogy a legtöbb embernek nagyon fontos, hogy bizalommal tudjon fordulni a bankjához, hiszen a vagyonukat, a mindennapi megélhetésük forrását helyezik technikailag ezeknek a pénzintézeteknek a védelme alá, így a marketingkommunikációnál az egyik legfontosabb alap a bizalom kiépítése.A szakmai gyakorlatomat az Otp banknál végeztem, és annyira megtetszett a pénzügyi világ illetve az ügyfelekkel való mindennapi interakció, hogy azóta is , mint univerzális tanácsadó dolgozom főállásban. Rengeteg dolgot tanultam, például arról, hogy mennyire eltérnek a különböző korosztályok között a kommunikáció, a kiszolgálás igény illetve maga a szolgáltatás vagy termék amit szeretnének igénybe venni. Munkám nagy részét teszi ki az értékesítés, így a marketing tanulmányok előnyömre váltak, persze a betanulás során is sok képzésen kellett átesni hogy úgy megismerjem a bank működését, ahogy előtte meg nem ismertem. Rettentő széleskörű téma a pénzügyi szektor és ezen belül a bankszektor, széleskörűen lehet ezt a témát megközelíteni, szakdolgozatomban először is szeretném bemutatni a kereskedelmi bankok fő jellemzői, működését, feladatukat, mert fontos, hogy egy összképet lássunk a bankszektor működésével kapcsolatban.Szakdolgozatom középpontjában a bankok kínálatának, kommunikációjának, árpolitikájának és értékesítésének csatornáinak összehasonlítása áll, mindezt a z generációra, azaz a jelen célpiacra vetítve. A kereskedelmi bankok marketing kommunikációját fogom elemezni. A Kereskedelmi bankok szolgáltatásokat nyújtanak elsősorban ezért a HIPI elv alapján fogom elemezni őket, majd pedig a marketing mix 7 P alapján járom körbe a bankszektort.A marketingnek még nagy szerepe lesz a Z generáció bankolási és pénzügyi szokásai kapcsán, ezért kitérek a generáció jellemzőire, bemutatom ezt a korosztályt és hogy hogyan isérdemes targetálni őket és milyen marketing eszközök és csatornák vannak kevésbé és nagyobb hatással a korosztályra.Egyrészt azért találom érdekesnek ezt a generációt, mert jómagam is ide tartozom másrészt pedig azért mert ők azok, akik beleszülettek a digitális világba, ami a bankszektorban kiemelkedő jelentőséggel bír, ami kölcsönös, hiszen a kereskedelmi bankok is rá vannak szorulva a fiatal generációra.A kutatásomban azt szeretném feltérképezni, hogy a Z generáció bankolási szokásai mennyiben térnek el, vagy egyeznek meg az egész magyar populáció bankolási szokásaival. Ehhez a saját kérdőívemben kapott válaszokat fogom összehasonlítani hasonló témában, egész magyarországra vonatkozó kutatásokkal. Végül egy konklúziót fogok készíteni a kapott eredményekről.