Hogyan adjunk el videójátékot? A videójáték-ipar marketingkommunikációs eszközei, alkalmazásuk és hatásuk

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szaszák Tamás János
Other Authors: Deme Dolóresz
Format: Thesis
Kulcsszavak:eszközök
fogyasztói szokások
marketing
marketingkommunikáció
trailerek
videójáték-ipar
videójátékok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56540
Description
Abstract:A dolgozatom központi témája a videójáték-ipar marketingkommunikációs eszközei, azok alkalmazása és hatása. A dolgozatomban többek között bemutatom a marketingkommunikációt mint eljárást, az iparhoz kapcsolódó elemeit és megismerkedhetünk az aktuális tendenciákkal is mint például a közösségépítés vagy a mesterséges intelligencia. Végig követjük a videójátékok fejlődését az első árkád gépektől egészen a felhő alapú videójátékékstreaming szolgáltatásokig. Megvizsgálom a videójátékokat napjainkban és a globális piac állapotát. Kutatási céljaim közé tartozik, hogy bemutassam az ipar marketingkommunikációs eszközeinek hatását. Ennek megválaszolása érdekében szakirodalmi és kérdőíves kutatást végeztem. A szekunder kutatásom során rendszereztem és egyenként bemutatom a marketingkommunikációs eszközöket, azok előnyeit és hátrányait. Az interjúkat online térben volt lehetősége kitölteni majd 200 embernek, melyben 20 kérdésre válaszoltak. Kutatásom végeztével sikeresen összegeztem és értékelni tudtam a különböző eszközök hatását és szerepét, illetve javaslatokat tudtam tenni videójátékos cégeknek alkalmazásukat illetően.