A Paulus Borház, a Móri borvidék kiemelkedő borászatának átfogó elemzése marketing szemmel

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Németh Ágota
További közreműködők: Nagy Noémi
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bormarketing
borturizmus
közösségi média
marketing
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56560

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56560
005 20240920084735.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Németh Ágota 
245 1 2 |a A Paulus Borház, a Móri borvidék kiemelkedő borászatának átfogó elemzése marketing szemmel  |c Németh Ágota  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témájaként a Paulus borház marketing tevékenységének vizsgálatátválasztottam. A témaválasztásnál kulcsfontosságú szerepe volt a bor szeretetének, illetve annak,hogy egyetemi tanulmányaim mellett sokszor volt alkalmam borral kapcsolatosrendezvényeken dolgozni a Paulus borházzal.Magyarországon a borok iránti érdeklődés egyre csökkenő tendenciát mutat, ami aborfesztiválok népszerűségén és a látogatottságuk számán is jelentősen érzékelhető. Aborturizmus, a borvidékek és borospincék az ország különböző részein összekapcsolják akultúrát és a gasztronómiai élvezeteket. A piac bővülésével a választék is egyre színesebbé vált,illetve a versenyt is egyre erősebbé tette a borászatok között. A nagy versenyhelyzetbenelengedhetetlen egy komplex marketingstratégiának az alkalmazása. Szükségessé váltak aborászatokat népszerűsítő rendezvények, hiszen ezek nagy mértékben elősegítenék a minőségiborfogyasztás kultúrájának kialakulását. Mivel a borok iránti érdeklődés csökken és a nagykínálatban nehéz eligazodni, ezért szükségesek olyan marketing eszközök, amik definiálják azegyes borászatokat, valamint népszerűsítik a szőlőfajtákat.Az online tér hatalmas lehetőségeket kínál a bormárkák számára a marketing terén. Azinternet és az online platformok térhódítása megváltoztatta a fogyasztói viselkedést és a piacitrendeket, és ezáltal megnövelte az online jelenlét fontosságát ezen a területen. A digitálistérben való jelenlét lehetővé teszi a bormárkáknak, hogy szélesebb közönséget érjenek el,személyre szabottabb üzeneteket közvetítsenek, és így közelebb kerüljenek a fogyasztókhoz,miközben növelik az értékesítést és az ügyfélhűséget. A bormarketing, azaz a borágazatmarketingstratégiáinak és -tevékenységeinek tanulmányozása egyre növekvő jelentőséggel bíra modern üzleti környezetben. Az érlelt borkészítés és a különböző borfajták sokféleségemellett a bormarketing kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet az iparágversenyképességének megerősítésében és a fogyasztók igényeinek kielégítésében.A szakdolgozatom célja a borágazat specifikus marketingstratégiáinak és eszközeinek átfogóelemzése. A dolgozat keretében részletesen kifejtettem a bormarketing kihívásait éslehetőségeit, valamint a trendek és innovációk hatásait az iparágra.A munkám első részében bemutattam a magyar borpiac helyzetét, elemeztem hazánkbortermelési és borfogyasztási tendenciáit, illetve ismertettem a borok értékesítési csatornáit.A következő fejezetben a marketing borászatoknál betöltött szerepét vizsgáltam. Ahagyományos marketing eszközök mellett kitértem a mai leghatékonyabb, digitális térbenalkalmazható eszközökre is. A borászatok marketing tevékenységének általános bemutatásaután a Móri borvidék, és azon belül a Paulus Borház jellemzőire tértem ki. Elemeztem amarketing stratégiájukat és értékeltem a tevékenységüket. 
695 |a bormarketing 
695 |a borturizmus 
695 |a közösségi média 
695 |a marketing 
695 |a online marketing 
700 1 |a Nagy Noémi  |e ths 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56560/1/N%C3%89METH_%C3%81GOTA_HWYCUC_SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56560/2/NE%CC%81METH%20A%CC%81GOTA_MSC_SZAKDOLGOZAT_BI%CC%81RA%CC%81LAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56560/3/N%C3%A9meth%20%C3%81gota%20MSc.pdf  |z Dokumentum-elérés