Európai légitársaságok kríziskommunikációja 2022 óta - Betekintés a Wizz Air légitársaság vizsgálata alapján

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Döme Helga
További közreműködők: Molnár Szilvia
Váradi József
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ellátási lánc - ellátó hálózat
Európa
geopolitika
háború
kommunikáció formái
kommunikáció modelljei
légiforgalom
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56572

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56572
005 20240920084750.0
008 240920suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Döme Helga 
245 1 0 |a Európai légitársaságok kríziskommunikációja 2022 óta - Betekintés a Wizz Air légitársaság vizsgálata alapján  |c Döme Helga  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az európai légitársaságok 2022 óta alkalmazott válságkommunikációs stratégiáinak elemzése a Wizz Air példáján keresztül A szervezeti kommunikáció minden szervezet számára kritikus, beleértve a légitársaságokat is. A külső és belső kommunikáció koordinálása, valamint a következetes és stratégiát tükröző üzenetek biztosítása elengedhetetlen. A vállalati kommunikáció széles skáláját foglalja magában, a PR-tól és a médiakapcsolatoktól a belső kommunikációig és a válságkezelésig. A hatékony vállalati kommunikáció növelheti a szervezetek, így a légitársaságok reputációját, erősítheti piaci pozíciójukat, befolyásolhatja a dolgozók morálját, stabilizálhatja a kapcsolatot és bizalmat építhet az érdekgazdákkal, megerősítheti a cég befektetési pozícióját és további befektetőket is vonzhat. A kríziskommunikáció a vállalati kommunikáció egyik ágazata, amelynek célja, hogy a szervezet stratégiailag hogyan reagáljon a nem várt eseményekre, amelyek a cég vagy annak érdekelt feleinek megkárosulásával fenyegetnek. A légiközlekedési iparágban a válságok a működési zavaroktól, késésektől és törlésektől akár a súlyosabb eseményekig, balesetekig is terjedhetnek. A légitársaságok kontextusában a vállalati kommunikáció kulcsszerepet játszik az utasokkal, az alkalmazottakkal, a szabályozó hatóságokkal, a részvényesekkel és a médiával fenntartott kapcsolatok kezelésében. A szakdolgozat célja, hogy feltárja az európai légitársaságok által használt kríziskommunikációs stratégiákat, válaszul a 2022 óta tapasztalt kihívásokra, különösen a Wizz Air légitársaságot érintő kríziseseményeken keresztül. A dolgozatban bemutatásra kerülnek a vállalat taktikai felkészültségének és a kihívások kezelésének első kézből származó betekintései, valamint az iparág sajátos nehézségeinek, a stratégiai válaszoknak és a levont tanulságoknak a megértése. A dolgozat átfogó elemzést ad az európai légitársaságok 2022 óta alkalmazott válságkommunikációs stratégiáiról, valamint betekintést nyújt az iparági szereplők számára, és hozzájárul a vállalati kommunikáció terén szerzett ismeretek gyarapításához. A kutatás során mind elsődleges, mind másodlagos kutatási módszereket alkalmaztunk. A primer kutatás során elismert iparági szakértőkkel, a cég munkatársaival készítettünk mélyinterjúkat. A szekunder kutatás magába foglalta a releváns olvasmányok, más kríziskommunikációs publikációk, illetve az európai légiközlekedési ágazattal és az azt 2022 óta érintett konkrét eseményekkel kapcsolatos cikkek és statisztikák elemzését. A dolgozatban kiemelt fókuszt kapnak bizonyos meghatározó események, ezek bemutatása, valamint tanulmányozása is. Olyan különleges esettanulmányokat is vázolok, mint például a Pratt&Whitney GTF (Geared turbofan) hajtómű problémák és ennek kezelése, hogy ez által is mélyebb betekintést nyerhessünk a problémák kezelésébe. Ezen kutatási módszerek ötvözésével a következő fejezetekben, a dolgozat átfogó elemzést ad az európai légitársaságok 2022 óta alkalmazott válságkommunikációs stratégiáiról, valamint betekintést nyújt az iparági szereplők számára, és hozzájárul a vállalati kommunikáció terén szerzett ismeretek gyarapításához. 
695 |a ellátási lánc - ellátó hálózat 
695 |a Európa 
695 |a geopolitika 
695 |a háború 
695 |a kommunikáció formái 
695 |a kommunikáció modelljei 
695 |a légiforgalom 
700 1 |a Molnár Szilvia  |e ths 
700 1 |a Váradi József  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56572/1/EUR%C3%93PAI%20L%C3%89GIT%C3%81RSAS%C3%81GOK%20KRIZISKOMMUNIK%C3%81C%C3%93JA%202022%20%C3%93TA%20-%20Betekint%C3%A9s%20a%20Wizz%20Air%20l%C3%A9git%C3%A1rsas%C3%A1g%20vizsg%C3%A1lata%20alapj%C3%A1n_D%C3%B6me%20Helga_NXHGC5.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56572/2/Dome_Helga_belso-biralo.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56572/3/K%C3%BCls%C5%91%20Konzulensi%20bir%C3%A1lat_D%C3%B6me%20Helga_NXHGC5.pdf  |z Dokumentum-elérés