Közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Becze Diana
Other Authors: Csorna Dalma Réka
Pirisi Dr. Károly
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitális technológia
fogyasztói szokások
internet
közösségi média
marketing
marketingtevékenység
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56592
Description
Abstract:A szakdolgozat elején megfogalmazott elméleteket összefoglalva, amelyek a márkák social média marketing hatásáról szólnak, egybevetve a kapott eredménnyel, bizonyítva vagy cáfolva azokat.A kutatás azt mutatja, hogy a közösségi média használata pozitív hatással van a fogyasztói szokásokra. Ha a márka népszerűsítése az üzleti célok közé tartozik, akkor az szerepet játszik a vevői élménynél is. A szakdolgozat eredménye alátámasztja, hogy a közösségi média platformok pozitív hatást gyakorolnak a fogyasztókra, mivel hatékony eszköz az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre. De elmondhatjuk azt is, hogy nem az számít, hogy hol hanem hogyan kommunikál egy márka vagy cég. A fogyasztók leginkább az utazás, a divat, a sport témával kapcsolatban érdekeltek. Praktikus, ha a márkák a közösségi média marketing stratégiáikat ezekre fókuszálják és előnyben részesítik az ügyfelek tapasztalatait.Primer kutatást is végeztem, amelynek keretein belül egy kvantitatív kérdőíves megkérdezéssel gyűjtöttem információkat. A kérdőívet az egyik legkedveltebb social média felületen, a Facebookon helyeztem el, ahol 190 válasz érkezett. Bemutattam a kutatás célját és módszertanát, a felállított hipotéziseket, a kutatás célcsoportját, illetve a kutatás során felhasznált mintát. Majd szemléltettem a kapott eredményeket, amelyeket különböző statisztikák és diagramok segítségével mutattam be. A kapott adatok elemzésével megvizsgáltam, hogy a felállított hipotézisek bizonyosságot nyertek -e, vagy sem. A kutatásaimból levont következtetésem az, hogy az online marketing a technológia fejlődésével párhuzamosan hódít teret, így egyre nagyobb jelentősége van a vállalkozások marketingtevékenységében.