2015 utáni rendőrségi toborzóplakátok összehasonlító elemzése Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Petneházy Kinga
További közreműködők: Fekete Márta
Molnár Szilvia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:20. század
kommunikáció
összehasonlító elemzés
rendőrség
vizuális
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56719
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom fő témája a magyar rendőrségi toborzóplakátok elemzése vizuális kommunikációs szempontból. A XXI. században marketingkommunikációs eszközök széles repertoárja érhető el, mégis úgy gondolom, hogy a közterületi plakát még mindig kiemelten fontos szerepet tölt be a társadalom életében. A plakátok témái is igen változatosak lehetnek, különösen sok társadalmi és politikai témával találkozhatunk. A politikai témák között külön kategóriába sorolhatók az agitációs plakátok, azon belül is a toborzóplakátok. Éppen ezért tartom relevánsban, hogy ezzel a területtel foglalkozzak. Dolgozatomban elsőként a toborzóplakátok múltjára térek ki, majd a plakát, mint vizuális kommunikációs eszköz kerül előtérbe. A dolgozat második felében végzett saját elemzésem szakmai megalapozásához elengedhetetlen a jelek, színek, szimbólumok ismerete, valamint a képtér vizuális megértése. Kutatásom a tartalomelemzés módszertanán alapszik. Egymástól eltérő évben kiadott plakátok elemzésén keresztül mutatom be ezek vizuálisan érzékelhető előnyeit és hibáit, továbbá szakmai szemmel nézve teszek javaslatot javításukra. Elemzésem célja, hogy kiderítsem a XXI. századi toborzóplakátokon melyek, azok a vizuális tartalmi elemek, melyek múltbéli társaikat követik, inspirációként szolgáltak a mai készítőknek. Továbbá, szemiotikai szempontból, melyek azok a változások, amik lényegében adnak új arcot a mai plakátoknak.