A bankszektor marketingtevékenységének és fogyasztói szokásainak elemzése, előtérben a fuzionáló MBH Bank Nyrt.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Méreg Amadea Éva
Other Authors: Lagzi-Kovács Petra
Miskolczi Tibor András
Format: Thesis
Kulcsszavak:7P modell
bank
bankmarketing
fúzió(k)
kérdőíves felmérés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56760
Description
Abstract:A bankszektor a gazdaság kiemelkedő szereplője, a pénzügyi rendszer működésének meghatározó eleme, hatással van a vállalkozásokra és a fogyasztókra egyaránt. Az elmúlt években a bankszektorban több jelentős fúzió és felvásárlás is történt, ami az iparág globális versenyképességére és struktúrájára is befolyással van. A fúziónak köszönhetően kialakult nagyobb tőke segítségével a fuzionálás célja a hatékony működés, a piaci részesedés és a versenyképesség erősítése. A fuzionáló bankok pozitív és negatív hatást gyakorolhatnak a fogyasztókra és a gazdaságra is. A szabályozások betartásával és a megfelelő marketingtevékenység alkalmazásával a fúzió okozta előnyök és kockázatok között nagyobb egyensúlyt teremthetnek a fúzióra készülő bankok.