A fogyasztói attitűd és a marketingkommunikáció hatékonyságának vizsgálata a Fruitisimo gyümölcslébár vállalatán keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sávai Alexandra Gabriella
Other Authors: Harsányi Dávid
Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:egészséges életmód
fogyasztói magatartás
franchise
marketingkommunikáció
promóció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56862
Description
Abstract:A dolgozat központi témája a Fruitisimo gyümölcslébár által közvetített egészséges életmód iránti vágy hatékonyságának vizsgálata. A kutatás célja megismerni a fogyasztók véleményét és attitűdjét a Fruitisimo termékeinek fogyasztásával és tevékenységével kapcsolatban, valamint vizsgálni az egészséges életmód iránti viszonyukat A szekunder kutatás révén betekintést lehet nyerni a franchise rendszer működésébe, valamint a Fruitisimo terjeszkedéséről, tevékenységéről, termékeiről és promócióiról, és arról milyen környezetvédelmi kezdeményezéseket indítanak. Ezt követően primer kutatást végeztem, annak érdekében, hogy mélyebben megvizsgáljam a témát. Először kvalitatív módszerrel minőségi kutatást végeztem, melynek keretében mélyinterjút készítettem a Fruitisimo egyik magyarországi franchise-partnerével, hogy vállalati szemszögből is megvizsgáljam a témát. Információkat gyűjtöttem a célcsoportról, a vállalat célkitűzéseiről, valamint arról, milyen marketingkommunikációs eszközökkel igyekeznek elérni és ösztönözni a vásárlókat. A kvalitatív kutatás után kvantitatív módszerrel mennyiségi kutatást folytattam, melynek során egy Google Forms online kérdőív segítségével térképeztem fel a fogyasztói magatartást. A kvantitatív kutatás segítségével a fogyasztói nézőpontból is teljeskörűen megvizsgáltam a témát, és megállapítottam, mennyire hatékonynak tartják a vállalat marketingkommunikációs tevékenységeit, valamint mennyire ösztönzi őket az egészséges életmód irányába. A kérdőív a Fruitisimo hivatalos Facebook és Instagram oldalain lett közzé téve, így közvetlenül a vásárlói kör lett megszólítva. Emellett az egyes üzletekben QR kóddal ellátott szórólapokat osztottak ki a dolgozók a fogyasztóknak, hogy kitöltsék a kérdőívet és ezzel hozzájáruljanak a piackutatáshoz A cég egy viszonylag új, de dinamikusan fejlődő vállalat, amely folyamatosan jelentős sikereket ér el a nemzetközi piacon. A Fruitisimo úgy véli, hogy Magyarország készen áll a gyümölcslébárok befogadására, és ezt folyamatosan bizonyítja is.