A gyógyszermarketing hatása a fogyasztói döntésekre a vény nélkül kapható gyógyszerek piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Éberling Anna
További közreműködők: Dr. Rimóczi Dr. Csilla
Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
gyógyszermarketing
gyógyszerpiac
reklámok
vásárlási döntés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56887
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom fő témája a gyógyszermarketing, és a fogyasztói döntéseket befolyásoló tényezők a vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása során, a fájdalomcsillapítók példáján keresztül. Magyarországon a gyógyszeripar egy rendkívül nagy piac, így jelentős szerepet tölt be a marketing tevékenysége is a magyar gazdaságban. A mai változó és digitálisan rohamosan fejlődő világban a gyógyszerreklámok mennyisége és minősége is folyamatosan változik. Egyre érdekesebb, kreatívabb és pszichológiailag hatásosabb marketingje van az egyes gyógyszereknek, ami egyre nagyobb hatással van a fogyasztókra. Dolgozatom során kizárólag a vény nélkül kapható (Over The Counter, OTC) gyógyszerekkel foglalkozom és nagyobb figyelmet szentelek a fájdalomcsillapítókra. Úgy gondolom, hogy a legismertebb OTC szerek a fájdalomcsillapítók, így ennek példáján könnyeben tudom vizsgálni ezt a piacot.