Hogyan járul hozzá a marketing egy film sikeréhez?

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Horváth Anna Zsófia
Other Authors: Lakatos Zsófia
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Format: Thesis
Kulcsszavak:filmipar
marketing
marketing-kampány
marketingstratégiák
mozi
streaming
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56901
Description
Abstract:Szakdolgozatom témája a filmipari marketing, ezen belül pedig a mozifilmek marketingstratégiáinak elemzésén keresztül mutatom be, hogy egy film sikerességében mekkora szerepet játszik egy jó marketingstratégia. Korábban a filmek bemutatására kizárólag a mozikban volt lehetőség, azonban a streaming szolgáltatók egyre nagyobb és nagyobb térnyerésével ez megváltozott, így a készítőknek nehezebb dolguk van a fogyasztók moziba csábítását illetően, hiszen viszonylag rövid időn belül az összes moziban bemutatott film megtekinthetővé válik valamelyik streaming felületen. Ebből következik a kérdés, hogy vajon meddig lesz még fogyasztói igény a moziban történő filmvetítésre? El fog jönni az a pont, amikor a streamingfelületek teljesen átveszik a hatalmat, vagy a mozikat nem lehet kiírni a köztudatból? Kutatásom során érintőlegesen vizsgálom a fent említett kérdésköröket, valamint, hogy hogyan változott a fogyasztói magatartás az elmúlt évtizedben a mozi látogatásokat illetően, kutatásom központjában viszont az áll, hogy ez mennyire befolyásolható különböző marketingstratégiákkal, illetve, hogy vajon egy film sikeressége milyen mértékben múlik egy jó marketingstratégián, illetve az egyéb tényezőkön, mint például a rendező vagy a színészek hírneve, a forgatókönyv minősége, a kritikusok és a közönség véleménye, valamint a versenyhelyzet a premier időpontjában? Ahogy haladunk előre az időben, a digitalizáció egyre több területet elér, így a digitális marketing, mint kifejezés, mint szakma sem idegen már, de hogyan hatott ez a film marketingre? Hogyan változtatta meg a digitalizáció az online és offline marketingeszközök arányát és hatékonyságát a filmiparban? Dolgozatomban szekunder, illetve primer, azon belül pedig kvantitatív kutatási módszerek segítségével kerestem meg a válaszokat a fent említett kérdésekre.