Az agilis termékmenedzsment térnyerése a digitális vállalatokban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Patrik Alex
További közreműködők: Kremmer László
Nagy Bence
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:agilis módszertan
digitális transzformáció
projektmenedzsment
termékfejlesztés
termékmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56915
Leíró adatok
Kivonat:A digitális vállalatok környezetében egyre inkább előtérbe kerül a hagyományos projektalapú működésről a termékmenedzsment központú megközelítésre való áttérés. Ez a szakdolgozat az átmenet okait, kihívásait és hatásait vizsgálja, különös tekintettel az agilis projektmenedzsment módszerek alkalmazására. A kutatás célja a termékmenedzsment és projektmenedzsment közötti különbségek, átfedések és szinergiák feltárása, valamint annak megértése, hogy az agilitás hogyan járul hozzá a termékek sikerességéhez és a vállalati célok eléréséhez.A dolgozat kvalitatív kutatási módszerekkel, félig strukturált interjúkkal gyűjtött adatokat egy digitális vállalatnál dolgozó termékmenedzserektől, valamint másodlagos források elemzésével támogatta a megállapításokat. Az eredmények rámutattak, hogy az agilis módszerek és a termékmenedzsment együttműködése javítja a piaci reakcióképességet, növeli az ügyfélközpontúságot és támogatja az iteratív fejlesztést. Ugyanakkor szerepkonfliktusok és strukturális kihívások is felmerülnek, amelyek akadályozhatják az átállás hatékonyságát, különösképpen ha nincs világos stratégia és vízió.A dolgozat konkrét javaslatokat fogalmaz meg az agilitás és a termékmenedzsment integrációjának optimalizálására, hangsúlyozva a szervezeti struktúrák fejlesztésének és a világos kommunikáció fontosságát. Az eredmények hozzájárulnak a modern digitális vállalatok termékmenedzsment gyakorlatainak jobb megértéséhez és továbbfejlesztéséhez.