Az agilis termékmenedzsment térnyerése a digitális vállalatokban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Patrik Alex
További közreműködők: Kremmer László
Nagy Bence
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:agilis módszertan
digitális transzformáció
projektmenedzsment
termékfejlesztés
termékmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/56915

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg56915
005 20250312110824.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kiss Patrik Alex 
245 1 3 |a Az agilis termékmenedzsment térnyerése a digitális vállalatokban  |c Kiss Patrik Alex  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A digitális vállalatok környezetében egyre inkább előtérbe kerül a hagyományos projektalapú működésről a termékmenedzsment központú megközelítésre való áttérés. Ez a szakdolgozat az átmenet okait, kihívásait és hatásait vizsgálja, különös tekintettel az agilis projektmenedzsment módszerek alkalmazására. A kutatás célja a termékmenedzsment és projektmenedzsment közötti különbségek, átfedések és szinergiák feltárása, valamint annak megértése, hogy az agilitás hogyan járul hozzá a termékek sikerességéhez és a vállalati célok eléréséhez.A dolgozat kvalitatív kutatási módszerekkel, félig strukturált interjúkkal gyűjtött adatokat egy digitális vállalatnál dolgozó termékmenedzserektől, valamint másodlagos források elemzésével támogatta a megállapításokat. Az eredmények rámutattak, hogy az agilis módszerek és a termékmenedzsment együttműködése javítja a piaci reakcióképességet, növeli az ügyfélközpontúságot és támogatja az iteratív fejlesztést. Ugyanakkor szerepkonfliktusok és strukturális kihívások is felmerülnek, amelyek akadályozhatják az átállás hatékonyságát, különösképpen ha nincs világos stratégia és vízió.A dolgozat konkrét javaslatokat fogalmaz meg az agilitás és a termékmenedzsment integrációjának optimalizálására, hangsúlyozva a szervezeti struktúrák fejlesztésének és a világos kommunikáció fontosságát. Az eredmények hozzájárulnak a modern digitális vállalatok termékmenedzsment gyakorlatainak jobb megértéséhez és továbbfejlesztéséhez. 
695 |a agilis módszertan 
695 |a digitális transzformáció 
695 |a projektmenedzsment 
695 |a termékfejlesztés 
695 |a termékmenedzsment 
700 1 |a Kremmer László  |e ths 
700 1 |a Nagy Bence  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56915/1/Szakdolgozat_vegleges_EFQ8YF.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56915/2/Kiss_Patrik_Alex_Bels%C5%91_konzulens_b%C3%ADr%C3%A1lat_EFQ8YF.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/56915/3/SZAKDOLGOZAT%20BI%CC%81RA%CC%81LAT%20-%20KISS%20PATRIK%20ALEX_EFQ8YF.pdf  |z Dokumentum-elérés