Vállalati imázsromlás a Disney példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Magyary Eszter
Other Authors: Nagy-Szegedi Henrietta
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:21. század
imázs
marketingkommunikáció
public relations
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57029
Description
Abstract:A mai versengő piaci környezetben már nem elegendő, ha egy termék önmagában kiemelkedő minőséget képvisel; a vállalatoknak stratégiájuk részeként imázsukra is hangsúlyt kell fektetniük annak érdekében, hogy egyértelműen megkülönböztethetőek legyenek versenytársaiktól. A fogyasztók elvárásai folyamatosan változnak, és a cégek sikerének egyik kulcsa az ezekhez való rugalmas alkalmazkodás.Dolgozatom célja, hogy bemutassam, miként válik az imázsromlás a piaci sikert veszélyeztető tényezővé, különös tekintettel a Disney példájára. A Disney, mint úttörő globális vállalat, amely évtizedeken át ikonikus márkát épített, időről időre szembesült olyan kihívásokkal, amelyek hitelességének gyengüléséhez vezettek. Az elemzés során feltárom, hogyan befolyásolhatja a vállalati döntések vagy külső környezeti tényezők a márka megítélését. Kutatásom során igyekszem feltárni, illetve sorrendet állítani azon aspektusok között, melyre a Disneynek koncentrálnia kell imázsának újraépítéséhez.