A szponzoráció fogyasztókra mért hatása a labdarúgás területén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csörgei Emese
További közreműködők: Konja Boldizsár
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztó(k)
marketingkommunikáció
sport
szponzorálás
vállalati tevékenység
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57076

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57076
005 20250312111121.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csörgei Emese 
245 1 2 |a A szponzoráció fogyasztókra mért hatása a labdarúgás területén  |c Csörgei Emese  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatomban bemutatásra kerül a szponzoráció kialakulása, jellemzői, majd áttérve a sportra, a sportszponzoráció különböző területeit is ismertetem. Ezen kívül, a MOL Nyrt. labdarúgásban végzett szponzorációs aktivitását szintén megvizsgáltam. Ahhoz, hogy egy átfogó képet kapjak, a szekunder adatelemzés után primer kutatást is végeztem egy online kérdőív segítségével. A vizsgálatom során öt kérdésre kerestem a választ, amelyek célja az volt, hogy feltárjam a sportszponzoráció fogyasztókra gyakorolt hatásait, illetve, hogy ők hogyan vélekednek a szponzori tevékenységekről, megjelenésekről.A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a szponzoráció elsősorban a márkaismertség növelésében játszik szerepet, illetve a megkérdezettek többsége pozitívan vélekedik a sportszponzorációról. A fogyasztók általában nem érzik zavarónak a szponzorációs megjelenéseket, például a sportesemények során látható logókat vagy a sportolók ruházatán elhelyezett szponzori hirdetéseket, mivel ezek a megjelenések szerves részét képezik a sportélménynek, és nem szakítják meg a mérkőzések élvezetét. Ezen kívül a kutatás eredményei arra is rámutattak, hogy a szponzorációk pozitív hatással vannak a márkaismertségre, mivel a fogyasztók könnyen megjegyzik a szponzorált márkákat a sportesemények során. Bár a szponzoráció a márka láthatóságát jelentősen növeli, a kutatás eredményei arra is rávilágítottak, hogy nem feltétlenül befolyásolja közvetlenül a vásárlói döntéseket. A kutatás végső következtetése az, hogy a sportszponzoráció hatékony marketingeszközként szolgálhat, és a hatása a márkaismertség és a sportágak népszerűsítésében mutatkozik. 
695 |a fogyasztó(k) 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a sport 
695 |a szponzorálás 
695 |a vállalati tevékenység 
700 1 |a Konja Boldizsár  |e ths 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57076/1/Szakdolgozat%20-%20Cs%C3%B6rgei%20Emese.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57076/2/Szakdolgozat%20B%20Cs%20Emese.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57076/3/Cs%C3%B6rgei%20Emese.pdf  |z Dokumentum-elérés