A mesterséges intelligencia hatása a marketing munkakörökre Az AI eszközök terjedésének hatása a pályakezdő marketingesek munkaerőpiaci belépésére

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hikisch Áron Zoltán
Other Authors: Kremmer László
Tóth Bálint
Format: Thesis
Kulcsszavak:jövő
marketing
mesterséges intelligencia
munka
munkaerőpiac
változások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57079
Description
Abstract:A mesterséges intelligencia rendszerek jelentőst hatást gyakorolnak minden iparágra, szakmára, beleértve a marketinget is. Ennek nyomán adódik a kérdés, vajon milyen jövőnek nézünk elébe? Vajon a mesterséges intelligencia rendszerek kizárólag pozitív hatással vannak ránk és az elvégzett munkánkra nézve? Ezek a kérdések igencsak nagy horderejűek, sokan a munkájuk elvesztésétől is félnek, hogy majd a jövőben egy AI veszi át a helyüket. Erre minden bizonnyal még sokat kell várnunk, hiszen ezek az eszközök még nem tartanak ott, mint az emberi intelligencia, de részfeladatok megoldásában igencsak nagy hasznunkra vannak. Vajon pont a pályakezdők munkája van a legnagyobb veszélyben? Hiszen az ő munkájuk áll javarészt könnyebb, ismétlődő, vagy részfeladatokból. Kutatásommal ezekre a kérdésekre keresem a választ kérdőíves megkérdezéssel és egy mélyinterjúval alátámasztva.