A sportcipők online értékesítésének hatásai a versenyhelyzetre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Herzog Zsombor
További közreműködők: Kopcsay Dr. László
Ódor Gergely
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
fogyasztói szokások
online értékesítés
piaci elemzés
versenyhelyzet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57087
Leíró adatok
Kivonat:A sportcipők online értékesítése jelentős hatást gyakorol a versenyhelyzetre, mind globálisan, mind a magyar piacon. A dolgozat fő célja, hogy bemutassa ezeket a hatásokat, illetve egy átfogó piaci képet nyújtson. A kutatás során alkalmazom a STEEP-modellt és a Porter-féle öt erő modellt is, ezen kívül bemutatom az online értékesítés térnyerését, valamint az e-kereskedelem előnyeit és hátrányait. A primer kutatás alapját egy kérdőíves felmérés képezi, amely rávilágít a fogyasztói szokásokra, preferenciákra az online sportcipővásárlást illetően. Az eredmények azt mutatják, hogy a sportcipők piacát intenzív verseny jellemzi. A kutatásból kiderül, hogy az online értékesítés fokozza a verseny intenzitását, többek között a nagyobb árversenynek és a könnyebb piaci belépésnek köszönhetően. Ezen kívül elmondható, hogy a sportcipő fogyasztók tudatos vásárlóknak tekinthetők, illetve, hogy jelenleg még az üzleteket preferálják az online vásárlással szemben. Zárásképpen megemlítettem még a megfelelő marketing tevékenységet és a trendekhez való alkalmazkodás fontosságát is.