Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hajdú Erik Bendegúz
Other Authors: Galambos Judit Zsuzsanna
Molnár-Gábor Csilla
Format: Thesis
Kulcsszavak:fenntarthatóság
fogyasztói szokások
környezettudatosság
marketing
márka
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099
Description
Abstract:A globális élelmiszeriparban, különösen a csokoládéiparban, egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság és az etikus működés iránti elköteleződés. A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a felelős gyakorlatokat, így a zöld marketing és a fenntartható beszerzési modellek, például a fair trade, jelentős szerepet játszhatnak a versenyelőny megszerzésében. A kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a zöld marketing miként befolyásolja a fogyasztói szokásokat a csokoládéiparban, valamint hogy a különböző generációk hogyan reagálnak az etikus marketingstratégiákra.A dolgozat négy hipotézise között szerepel az, hogy az átlátható és hiteles zöld marketing növeli a fogyasztói lojalitást, valamint hogy a fiatalabb generációk nyitottabbak a fenntartható csokoládék iránt, mint idősebb társaik. Az elemzés kérdőíves kutatáson alapult, amely rávilágított a fenntarthatóság és az ár szerepére a vásárlási döntések során, illetve a környezetvédelmi szempontok fontosságára a márkahűség kialakításában.Az eredmények azt mutatják, hogy a fenntarthatóságra épülő stratégiák nemcsak a csokoládéipar jövőjét formálhatják, hanem új lehetőségeket is teremtenek a vállalatok számára. A kutatás hozzájárulhat ahhoz, hogy a cégek hatékonyabb, célzottabb és hitelesebb zöld marketingkampányokat dolgozzanak ki, amelyek szélesebb fogyasztói bázis számára is vonzóak lehetnek. A fenntarthatóság iránti növekvő kereslet és a tudatos fogyasztói magatartás megerősítik, hogy az etikus gyakorlatok kulcsfontosságúak a csokoládéiparban a versenyképesség és a hosszú távú siker biztosításában.