Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hajdú Erik Bendegúz
További közreműködők: Galambos Judit Zsuzsanna
Molnár-Gábor Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
fogyasztói szokások
környezettudatosság
marketing
márka
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57099
005 20250312111151.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hajdú Erik Bendegúz 
245 1 0 |a Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon  |b A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei  |c Hajdú Erik Bendegúz  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A globális élelmiszeriparban, különösen a csokoládéiparban, egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság és az etikus működés iránti elköteleződés. A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a felelős gyakorlatokat, így a zöld marketing és a fenntartható beszerzési modellek, például a fair trade, jelentős szerepet játszhatnak a versenyelőny megszerzésében. A kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a zöld marketing miként befolyásolja a fogyasztói szokásokat a csokoládéiparban, valamint hogy a különböző generációk hogyan reagálnak az etikus marketingstratégiákra.A dolgozat négy hipotézise között szerepel az, hogy az átlátható és hiteles zöld marketing növeli a fogyasztói lojalitást, valamint hogy a fiatalabb generációk nyitottabbak a fenntartható csokoládék iránt, mint idősebb társaik. Az elemzés kérdőíves kutatáson alapult, amely rávilágított a fenntarthatóság és az ár szerepére a vásárlási döntések során, illetve a környezetvédelmi szempontok fontosságára a márkahűség kialakításában.Az eredmények azt mutatják, hogy a fenntarthatóságra épülő stratégiák nemcsak a csokoládéipar jövőjét formálhatják, hanem új lehetőségeket is teremtenek a vállalatok számára. A kutatás hozzájárulhat ahhoz, hogy a cégek hatékonyabb, célzottabb és hitelesebb zöld marketingkampányokat dolgozzanak ki, amelyek szélesebb fogyasztói bázis számára is vonzóak lehetnek. A fenntarthatóság iránti növekvő kereslet és a tudatos fogyasztói magatartás megerősítik, hogy az etikus gyakorlatok kulcsfontosságúak a csokoládéiparban a versenyképesség és a hosszú távú siker biztosításában. 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a környezettudatosság 
695 |a marketing 
695 |a márka 
695 |a zöld marketing 
700 1 |a Galambos Judit Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Molnár-Gábor Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099/1/Fogyaszt%C3%B3i%20szok%C3%A1sok%20vizsg%C3%A1lata%20a%20fenntarthat%C3%B3%20csokol%C3%A1d%C3%A9piacon%20A%20z%C3%B6ld%20marketing%20hat%C3%A9konys%C3%A1ga%20%C3%A9s%20lehet%C5%91s%C3%A9gei.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099/2/Hiteles%C3%ADtett_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099/3/Fogyaszt%C3%B3i%20szok%C3%A1sok%20vizsg%C3%A1lata%20a%20fenntarthat%C3%B3%20csokol%C3%A1d%C3%A9piacon%20-%20Google%20%C5%B0rlapok.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099/4/bels%C5%91%20konzulensi%20b%C3%ADr%C3%A1lat_Hajdu%20Erik.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57099/5/k%C3%BCls%C5%91%20konzulensi%20b%C3%ADr%C3%A1lat_Hajdu%20Erik.pdf  |z Dokumentum-elérés