Divat, marketing és fenntarthatóság Az Inditex kommunikációs stratégiáinak elemzése a magyar piacon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Soós Vivien Piroska
Other Authors: Lakatos-Báldy Dr. Zsuzsanna Marianna
Szokolai Szabina
Format: Thesis
Kulcsszavak:fast fashion
fogyasztói attitűdök
Inditex
magyar piac
marketingkommunikáció
márkakommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57112

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57112
005 20250312111206.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Soós Vivien Piroska 
245 1 0 |a Divat, marketing és fenntarthatóság  |b Az Inditex kommunikációs stratégiáinak elemzése a magyar piacon  |c Soós Vivien Piroska  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat az Inditex csoport marketingkommunikációs stratégiáit vizsgálja a magyar piacon, különös figyelmet fordítva arra, hogyan befolyásolják ezek a fogyasztói percepciókat és vásárlási szokásokat. Az Inditex, mint a globális divatipar egyik vezető vállalata, számos ismert márkával rendelkezik, mint például a Zara, Bershka, Pull & Bear vagy Stradivarius. A dolgozat célja, hogy bemutassa, hogyan alkalmazza a cég a gyorsan változó piaci igényekhez igazodó marketingstratégiákat, valamint feltárja, hogy a fenntarthatósági törekvéseik és kommunikációjuk milyen hatással van a magyar fogyasztókra.A kutatás kvalitatív módszerekkel, mélyinterjúk segítségével tárta fel a fogyasztók divatfogyasztási szokásait, az Inditex márkákkal kapcsolatos attitűdjeiket és vásárlási motivációikat. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar fiatalok érzékenyek a divat gyors változásaira, ugyanakkor árérzékenységük és a fenntarthatósági szempontok befolyásolják vásárlási döntéseiket. A dolgozat külön figyelmet fordít az omnichannel stratégiák szerepére, amely a fizikai és online boltok integrációját célozza.Az elemzés rámutat, hogy az Inditex sikeresen kommunikálja értékeit és fenntarthatósági üzeneteit, amelyek növelik a vásárlói lojalitást. A magyar piacon alkalmazott marketingstratégiák hatékonysága nagyrészt az egyedi célcsoport-megközelítésen és a fiatalabb generációk igényeinek pontos megértésén alapul. A kutatás hozzájárul a globális márkakommunikáció helyi hatásainak mélyebb megértéséhez, amely releváns a divatipar és a marketingkommunikáció területén egyaránt. 
695 |a fast fashion 
695 |a fogyasztói attitűdök 
695 |a Inditex 
695 |a magyar piac 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a márkakommunikáció 
700 1 |a Lakatos-Báldy Dr. Zsuzsanna Marianna  |e ths 
700 1 |a Szokolai Szabina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57112/1/So%C3%B3s%20Vivien%20Piroska%20PW64TK%20Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57112/2/Nyilatkozat%20So%C3%B3s%20Vivien%20Piroska%20PW64TK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57112/3/B%C3%ADr%C3%A1lat_So%C3%B3s-Vivien.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57112/4/K%C3%BCls%C5%91%20konzulensi%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés