A közösségi média pszichológiai tényezői és hatásai a divatfogyasztásra Az Instagram és TikTok szerepe a vásárlási döntések alakításában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Reich Vanda
További közreműködők: Bujdosó-Nagy Bianka
Szabó Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
fogyasztás
impulzusvásárlás
influencer marketing
Instagram
közösségi média
pszichológia
Tiktok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57139
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom azt vizsgálja, hogyan befolyásolja a közösségi média – különösen az Instagram és a TikTok – a divatfogyasztási szokásokat. A kutatás középpontjában az áll, hogy ezek a platformok milyen hatással vannak a vásárlási döntésekre és milyen pszichológiai tényezők, például az önkifejezés, a társas összehasonlítás vagy az elismerés iránti vágy játszanak szerepet ebben. Továbbá bemutatja az influencer marketing hatását, különösen azt, hogy az influencerek ajánlásai hogyan alakítják a vásárlók viselkedését, és milyen mértékben növelhetik a márkák iránti bizalmat és vonzerőt. A kutatásom során azt is feltárom, hogy a fogyasztói döntések folyamata hogyan változik a közösségi médián keresztül, és hogy ezek a platformok milyen mértékben formálják a divatvásárlási szokásokat.