A fogyasztói preferenciák és a marketingtevékenységek összefüggése a magyar fast food piacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Siket Mátyás Noel
További közreműködők: Losonczi Dr. Attila
Pika Gergő
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:étkezési kultúra
fast food
fogyasztói preferenciák
gyorsétterem
marketingeszközök
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57162

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57162
005 20250312111301.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Siket Mátyás Noel 
245 1 2 |a A fogyasztói preferenciák és a marketingtevékenységek összefüggése a magyar fast food piacon  |c Siket Mátyás Noel  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat célja, hogy egy átfogó képet kapjunk a magyar fast food piacról, vagy magyarul a gyorséttermi piacról, különös hangsúlyt fektetve a Budapest külkerületeiben és vonzáskörzetében található gyors/street éttermekre.Az első fejezetben a fast food piac globális történetét mutatom be az „ókortól” napjainkig, majd az ezt követő fejezetben a magyar gyorséttermi piac történetét vázolom fel. A következő pontokban részletesen megvizsgálom a marketingkommunikáció eszközeit, és elemzem, hogy milyen marketingtevékenységeket alkalmaznak az éttermek. Dolgozatomban kitérek arra is, hogy milyen tényezők befolyásolják leginkább a fogyasztók döntéseit, valamint utána járok az online és offline módszereknek, amelyekkel meg tudják szólítani a fogyasztókat és hosszú távon meg is tudják tartani őket. Primer kutatásom részeként kvalitatív és kvantitatív kutatásokat alkalmaztam, amelyek segítségemre lettek, hogy minél tisztább, átláthatóbb képek kapjak az összefüggésekről. Mélyinterjúkat készítettem több étterem tulajdonosával, marketingvezetőjével, hogy részletekbe nyúló betekintést szerezzek vállalataik működéséről, stratégiáikról és a céljaik eléréséhez szükséges módszereikről. Továbbá egy kérdőíves kutatást is készítettem, hogy a másik oldalt, a fogyasztók aspektusait is elemezzem, vizsgáljam. Elsősorban arra fókuszáltam, hogy mik a motivációik, milyen szerepet játszik az adott étterem kiválasztásánál az étterem brandje, a kínálatukban szereplő ételek alapanyagainak minősége, az ár, a kínálat sokszínűsége, az alternatív ételkínálat, a menüsör állandósága vagy a lokáció. Célom, hogy kutatásom eredményeivel hozzájáruljak a magyar fast food piac részletesebb megértéséhez és hogy hatékony, hasznos információkkal szolgáljak az ezen a piacon szereplő vállalkozásoknak. 
695 |a étkezési kultúra 
695 |a fast food 
695 |a fogyasztói preferenciák 
695 |a gyorsétterem 
695 |a marketingeszközök 
700 1 |a Losonczi Dr. Attila  |e ths 
700 1 |a Pika Gergő  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57162/1/Szakdolgozat%20-%20Siket%20M%C3%A1ty%C3%A1s%20Noel.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57162/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57162/3/Siket%20M%C3%A1ty%C3%A1s%20szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57162/4/Siket%20M%C3%A1ty%C3%A1s%20szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s_%20Pika%20Gerg%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés