Az érzelmi manipuláció és az impulzusvásárlás hatása a fogyasztói magatartásra, különös tekintettel az online fast fashion reklámokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Canjavec Janka Nadin
További közreműködők: Haág Zalán István
Zelena Dr. habil András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
közösségi média
manipuláció
online marketing
online reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57174

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57174
005 20250312111315.0
008 250312suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Canjavec Janka Nadin 
245 1 3 |a Az érzelmi manipuláció és az impulzusvásárlás hatása a fogyasztói magatartásra, különös tekintettel az online fast fashion reklámokra  |c Canjavec Janka Nadin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Absztrakt:A digitalizáció az elmúlt évek során olyan mértékű térnyerést kapott, amely alapjaiban formálta át mindennapjainkat és a fogyasztói döntéshozatal dinamikáját. A közösségi média platformjai által közvetített számtalan impulzus jelentősen befolyásolja a felhasználók információfeldolgozási képességét. Az online fast fashion reklámok érzelmi manipulációt alkalmazva – például vágyakozás, exkluzivitás és hiányérzet keltésével – ösztönzik a fogyasztókat az impulzív vásárlásokra.Az érzelmek, mint a vásárlói döntések mozgatórugói, kulcsfontosságú szerepet játszanak a reklámok hatékonyságában, különösen a közösségi médiában, ahol a vizuális és tartalmi elemek célzottan befolyásolják a felhasználók magatartását.Abstract:The widespread adoption of digital technologieshas fundamentally reshaped our everyday lives and the dynamics of consumer decision-making. The myriad of stimuli transmitted by social media platforms have a significant impact on the way users process information. Online fast fashion advertising uses emotional manipulation to encourage impulsive purchases, for example by evoking feelings of longing, exclusivity and lack. Emotions, as the main drivers of consumer decisions, play a key role in the effectiveness of advertising, especially in social media, where visual and content elements can target users' behaviour. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a közösségi média 
695 |a manipuláció 
695 |a online marketing 
695 |a online reklám 
700 1 |a Haág Zalán István  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. habil András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57174/1/Szakdolgozat%20Canjavec%20Janka%20Nadin%202024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57174/2/bge_szakdolgozat_kulsobiralat_CanjavecJankaNadin.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57174/3/biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_JANKANADIN.pdf  |z Dokumentum-elérés