Rebuilding Kosovo's Global Identity The Role of Public and Cultural Diplomacy in Nation Branding

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Berisha Zana
További közreműködők: Krasztev Dr. Péter Lajos
Szondi Dr. György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:communication
cultural diplomacy
Kosovo
nation branding
public diplomacy
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57184

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57184
005 20250312111328.0
008 250312suuuu hu om 000 eng d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a en 
100 1 |a Berisha Zana 
245 1 0 |a Rebuilding Kosovo's Global Identity  |b The Role of Public and Cultural Diplomacy in Nation Branding  |c Berisha Zana  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a This thesis examines Kosovo’s nation branding efforts, focusing on the role of public and cultural diplomacy in shaping its global identity. Using the Kosovo: The Young Europeans campaign as a case study, it identifies key challenges, including political barriers, limited resources, and international perception. The findings show the potential of utilizing public diplomacy and cultural diplomacy, emphasizing Kosovo’s rich artistic heritage. The study concludes that an integrated approach is essential for Kosovo to build a cohesive, authentic, and impactful national brand. 
695 |a communication 
695 |a cultural diplomacy 
695 |a Kosovo 
695 |a nation branding 
695 |a public diplomacy 
700 1 |a Krasztev Dr. Péter Lajos  |e ths 
700 1 |a Szondi Dr. György  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57184/1/Berisha_Zana%20-%20Thesis%20-%20v20241209.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57184/2/Berisha%20Zana_Declaration.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57184/3/zana%20thesis%20external%20assessment.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57184/4/Zana_Berisha.pdf  |z Dokumentum-elérés