Egy játékfejlesztő cég marketingstratégiájának az elemzése
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | játékfejlesztő kapcsolati marketing marketing elemzés marketingstratégiák Riot Games üzleti modellek |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57241 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg57241 | ||
005 | 20250312111434.0 | ||
008 | 250312suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Szabó Kata | |
245 | 1 | 0 | |a Egy játékfejlesztő cég marketingstratégiájának az elemzése |c Szabó Kata |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozat célja a Riot Games, mint vezető játékfejlesztő vállalat marketingstratégiájának átfogó elemzése, különös tekintettel a League of Legends-re, ami meghozta számukra az átfogó sikert. A választott téma relevanciáját az adja, hogy a videojáték, valamint az E-sport iparág az egyik leggyorsabban növekvő szektorrá nőtték ki magukat napjainkra. A kutatás középpontjában az a kérdés áll, hogyan vált a Riot Games piacvezetővé, és hogyab képes fenntartani ezt a pozícióját. A dolgozat célja, hogy feltárja azokat az stratégiai elemeket, amelyek hozzájárultak a cég hosszú távú sikeréhez, és értékelje az alkalmazott marketingstratégiák hatékonyságát. A szakdolgozat első felében, szakirodalmi áttekintésben különböző online források és korábbi kutatások feldolgozásával mutattam be a Riot Games által alkalmazott stratégiákat. A dolgozat második részében kvantitatív kutatást végeztem kérdőíves módszerrel, amely során a magyar játékosközösség véleményét, tapasztalatait és attitűdjeit vizsgáltam a cég projektjeivel, leginkább a játékokkal kapcsolatban. Az elemzés rávilágított arra, hogy a Riot Games sikerének alapja a játékközpontú marketingmegközelítés, amely folyamatosan figyeli a játékosok igényeit, és ezek alapján fejleszt új tartalmakat. Ez a stratégia nemcsak új játékosok bevonzására alkalmas, hanem az inaktív játékosok visszacsábítására és a meglévő közösség megtartására is. Az eredmények megerősítették, hogy a részletgazdag és jól kidolgozott, folyamatosan bővülő világ – amely a League of Legends univerzuma köré épül – hosszú távon képes fenntartani a játékosok érdeklődését. Az olyan újabb, platformokon átívelő projektek, mint a Netflix-szel közösen készített Arcane animációs sorozat, a különféle könyvek és képregények, jelentősen hozzájárultak a rajongóbázis növekedéséhez és a régi játékosok megtartásához. Ezek a kezdeményezések lehetőséget teremtenek arra, hogy a Riot Games túlmutasson a videojátékok hagyományos keretein, és szélesebb közönséget érjen el. Ugyanakkor a kutatás rávilágított arra, hogy a vállalatnak komoly kihívásokkal is szembe kell néznie. Az egyik legnagyobb kihívást a játékosközösségben tapasztalható toxikus viselkedés jelenti. Bár a Riot Games már tett lépéseket ennek csökkentése érdekében, a probléma továbbra is jelentős, és negatívan befolyásolja a játékélményt és magának a játéknak a megítélését. A jövőben kiemelt figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy hatékonyabb megoldásokat találjanak a toxikus magatartás kezelésére, mivel ez közvetlenül hatással van a játékosok elköteleződésére és a közösségre. Ezen kívül, a vállalat számos új projektjének párhuzamos kivitelezése fokozott erőforrás-menedzsmentet igényel annak érdekében, hogy minden területen fenntartható legyen a magas színvonal. Összességében a Riot Games marketingstratégiája példaértékű a videojáték-iparban. A tartalomgyártásra és a közösségre helyezett hangsúly, hogy mindenkit bevonjanak kulcsszerepet játszik a cég hosszú távú sikerében. Az átfogó és innovatív megközelítés modellként szolgálhat más vállalatok számára, különösen az E-sport szektorban. A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a Riot Games nemcsak a játékosok igényeire, hanem a társadalmi változásokra is érzékenyen reagál, ami hosszú távú versenyelőnyt biztosít számára. Mindemellett a toxikus viselkedés kezelése és az erőforrások hatékonyabb megosztása továbbra is kulcsfontosságú lesz a jövőbeni fejlődés szempontjából. | |
695 | |a játékfejlesztő | ||
695 | |a kapcsolati marketing | ||
695 | |a marketing elemzés | ||
695 | |a marketingstratégiák | ||
695 | |a Riot Games | ||
695 | |a üzleti modellek | ||
700 | 1 | |a Korányi Petra |e ths | |
700 | 1 | |a Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57241/1/Egy%20j%C3%A1t%C3%A9kfejleszt%C5%91%20c%C3%A9g%20marketingstrat%C3%A9gi%C3%A1j%C3%A1nak%20elemz%C3%A9se.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57241/2/K%C3%9CLS%C5%90%20B%C3%8DR%C3%81LAT.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57241/3/Szab%C3%B3%20Kata%20PV%C3%81%20b%C3%ADr%C3%A1lata.pdf |z Dokumentum-elérés |